начало

Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ

Какво се прави ако търговец откаже да изпълни договор?

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Какво се прави ако търговец откаже да изпълни договор?

Мнениеот singulus » 16 Авг 2007, 10:19

Преди месец и половина поръчах холна секция от една фирма.
За съжаление им платих цялата сума :(
По договор срокът за доставка е 25 работни дни.
Времето мина а те не се обадиха ...
Телефонът им дава непрекъснато заето ...
Офисът им е затворен и немога да се свържа с тях ...
В интернет намерих информация за други подобни случаи със същата фирма. Те просто отказват да изпълнят поръчката и не връщат парите ...

Какво може да се направи в този случай?

Мися да пусна жалба до Комисията за Защита на Потребителите
но това не ми се струва надежден вариант :(
singulus
Младши потребител
 
Мнения: 16
Регистриран на: 24 Юли 2007, 10:49

Мнениеот Julyan » 16 Авг 2007, 10:36

Вариянтът може да се окаже и надежден. Лично аз съм ползвала три пъти "услугите" на КЗП и съм изключително доволна. Веднъж ми отказаха задължителен сервиз на уред в гаранция и ме мотаха месец и нещо. След отправен сигнал цъфнаха още на следващия ден и подмениха необходимата част с нова. Е, фактът, че не ми казаха "Добър вечер." не ме натъжи особено.
Може междувременно да изпратите писмена покана за доброволно изпълнение на фирмата- длъжник, с оглед, че ви се наложи да се съдите взаимно. Поне лихви да текат... Не пречи да го комбинирате с жалбата.
Julyan
Потребител
 
Мнения: 556
Регистриран на: 06 Яну 2007, 09:22

Мнениеот pitasht » 17 Авг 2007, 12:31

Всъщност може би зависи Вие какво искате:
ако желаете на всяка цена въпросната стока сигнал наистина до КЗП, но може би вече нямате интерес от изпълнението и искате разваляне на договора и връщане на платената сума.
Тогава трябва писмено да отправите до фирмата съобщение, че считате договора за развален и да съдите фирмата за парите-в този случай може пак да ползвате жалба до КЗП.
Последното, което се сещам, да пишете жалба до прокуратурата за измама, щом знаете, че много хора са пострадали, защото ако са мошеници може и никога да не си видите парите, въпреки делата.
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1361
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Мнениеот singulus » 27 Авг 2007, 11:08

Благодаря за отговорите

Изпратих уведомителен е-mail до фирмата с копие до Националната Асоциация на Потребителите. В него им обясних че искам в разумен срок да си получа стоката или парите. При отказ от тяхна страна ще се обърна към КЗП и т.н.
От фирмата обещаха че на 29.08.2007 секцията ми ще е доставена.
Проблемът бил в транспорта и др. такива.
Аз лично се съмнявам в това ...

И така ... пак чакам ... :(

Дано този път да не е напразно ...
singulus
Младши потребител
 
Мнения: 16
Регистриран на: 24 Юли 2007, 10:49


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта


cron