начало

Първо заседание на ВСС: Няма кандидати за председател на ВАС Първо заседание на ВСС: Няма кандидати за председател на ВАС

Гаранция на батерия на лаптоп

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Гаранция на батерия на лаптоп

Мнениеот Стамов » 09 Фев 2005, 11:42

Миналата година закупих преносим компютър на стойност 2000 лв. от фирма - Темпус 2000 ООД гр.Варна. Написаха ми гаранционна карта за компютъра, която е за срок от 2 години. Преди 4 месеца заминах за Испания. Там батерията на компютъра ми се скапа. Свързах се по e-mail- а с фирмата, а оттам ме уведомиха че гаранцията на батерията ми е 6 месеца. Никъде в гаранционната карта не е упоменато това. След като се завърнах в България отидох в оторизирания сервиз в София и оттам ми казаха, че нова батерия струва около 400-450 лв. и имам право понеже не е упоменато в гаранцията да ми бъде подменена батерията с нова за сметка на фирмата. Не съм ходил до Варна, защото съм от гр.Ямбол, но тези дни мисля да отида. Ако ми бъде отказана подмяна на батерията мога ли да си търся правата или да се имам за поредния прекаран?
Благодаря Ви предварително за вниманието.

Обърнах се към комисията за защита на потребителя, а оттам ми казаха че трябва да съм физическо лице. Има обаче една подробност - компютъра ми е закупен на името на фирма, но гаранционната карта е на мое име. Ако не ми помогне КЗП, само по съдебен път ли мога да си търся правата.
Благодаря Ви предварително за вниманието.
Стамов
 

Re: Гаранция на батерия на лаптоп

Мнениеот eclipse » 09 Фев 2005, 22:58

Понеже продавам компютри ... тази гаранция е лимитирана от производителя на лаптопа, в случая Toshiba, Fujitsu-Siemens или друг ... Та дори и да заведете иск, фирмата - продавач ще предприеме регресен иск към доставчика си, а от там ще се получи един типов отговор " .. гаранционните условия за батерии, дисплеи и т.н. са съобразени с директива на ЕС по стандарт ISO 13400 и производни и България, като асоциран член на ЕС гарантира прилагането им ..." . Подобни прецеденти има например с течнокристални дисплеи с изгоряли по 7 броя пиксели и т.н. Съжалявам.
eclipse
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 09 Фев 2005, 22:51

Re: Гаранция на батерия на лаптоп

Мнениеот spored hora s opit » 11 Фев 2005, 17:18

Според хора с опит по вапроса няма смисъл да се води дело и за теб ще е най-добре да поправш или подмениш батерията срещу сума между 100 и 200лв. Тоест добрите хора в оторизирания сервиз се опитват да поизлъжат малко или в най-добрия случай да скрият истината. Няма да е никак лошо да разгледаш всички документи, които си получил с лаптопа - дори тези на английски, защото по-принцип там трябва да е отбелязано за батерията. Това което казва колегата в горния пост е напълно вярно. И според мен безсмислено да водиш каквито и да е дела. Помисли и как стои въпроса за доказването!, дали си следвал точно инструкциите за употреба на лаптопа, да не се окаже че и ти носиш някаква вина за случая. Трябва да се направи техническа експертиза и си представям какъв цирк ще стане. Освен това батерията е от частите(консумативите) на компютъра с неясно дълъг живот (при тях живота се определя и от момента на производство и от употребата) и точно затова масово фирмите избягват да поемат каквито и да е гаранции. Освен това има и някаква макар и нищожна вероятност просто да си загубил листа с гаранцията на батерията. Съветът ми е да не си губиш времето с дела, ами си намери в София някой свестен сервиз, в който ще ти отремонтират старата батерия на нормална цена. Освен това проследи и следната неособено правна логика - местния продавач е само един вид представител на фирмата производител, когато нещо се повреди те го взимат и го препращат на фирмата производител( затова много често определени фирми се бавят с гаранциите), от там вече техните специалисти и техници оглеждат проблема и решават дали може да се поправи и дали ще се признае гаранцията! Като поправката е на първо място, а подмяната само в краен случай. Т.е. местния продавач получава стоката с определен лимитиран набор от права и гаранции от производителя. Въпросът е че продавачът може без никакъв проблем да се задължи за повече, но според мен това трябва да стане изрично, да го имаш записано черно на бяло, а не да си правиш изводи от някаква бланка.
Успех!
spored hora s opit
 


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта


cron