- Дата и час: 11 Дек 2024, 15:21 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
търговски регистър
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
Ами преди малко излязох от АВ. Потвърдиха ми, че не можело с пълномощно. Дори и нотариално заверено.
Което според мен е недопустимо. Не става въпрос за сключване на граждански брак, че да може само лично...
Което според мен е недопустимо. Не става въпрос за сключване на граждански брак, че да може само лично...
- leator
- Потребител
- Мнения: 267
- Регистриран на: 03 Апр 2006, 17:25
АВ в кой град? Явно пак ще има (поне в началото) противоречива практика. Има АВ, в които отказват запазване на фирма дори и за нови дружества, тепърва регистриращи се!
- alexa2
- Потребител
- Мнения: 130
- Регистриран на: 21 Окт 2005, 11:26
Здравейте leator, бих искал да Ви запитам чии подпис носеше заявлението на упълномощителя или упълномощения и какво включваше представителната власт на упълномощения, т.к. съдейки от разпоредбата на чл. 21 т. 3 ЗТР не би трябвало да е пречка пълномощникът да извърши от името и за сметката на представляваният всички действия по регистрацията, но пък ме притеснява, че законодателят не е употребил в разпоредбата думата "упълномощено", а "оправомощено", което би могло да означава две неща - или, че става въпрос за представляващи по закон търговците или, че оправомощаването включва в себе си упълномощаването т.к. и в следствие на двете възниква представителна власт и, за да няма съмнения е посочено по-широкото понятие.
- JORGE
- Младши потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 02 Май 2007, 14:30
Заявленията за запазване на фирма и за вписване се подават в която и да е териториална служба по регистрация на Агенцията по вписванията по седалищата на окръжните съдилища (чл.13, ал.4 от ЗТР). Подписът върху заявлението се поставя в присъствието на длъжностното лице от службата по регистрация, приемащо заявлението, като се проверява и самоличността на подписващия се (чл.85 от Наредба №1). Ако заявлението се подава по поща, чрез приносител до службата по регистрация или по друг начин, при който е невъзможно заявлението да се подпише от заявителя в присъствието на длъжностно лице и да се провери неговата самоличност, тогава е необходима нотариална заверка на подписа на заевителя. В този случай се попълва поле "Нотариално удостоверяване" с всички описани реквизити и подписът на заевителя се заверява от нотариус или друго компетентно лице, извършващо нотариално удостоверяване на подпис (чл. 13, ал.6 от ЗТР). Ао подписът на заевителя под заявлението е удостоверен от такова лице, служителят на Агенцията по вписванията съпоставя данните за заявителя, посочени в заявлението, и данните от нотариалното удостоверяване на подписа му и приема заявлението и приложените към него документи, без да проверява самоличността на приносителя (чл. 85, ал. 2 от Наредба №1).
Мъдър е не този, който много чете, а който извлича полза от четенето.
-
DEKAH - Активен потребител
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 11 Окт 2001, 15:00
- Местоположение: Бургас
Списък на дублиращите се имена на фирми
Файла е в текстов формат и е с големина от 11 мб. Ако някой има проблем със свалянето му, тъй като се отваря доста бавно може да използва следния ЛИНК
Файла е в текстов формат и е с големина от 11 мб. Ако някой има проблем със свалянето му, тъй като се отваря доста бавно може да използва следния ЛИНК
Мъдър е не този, който много чете, а който извлича полза от четенето.
-
DEKAH - Активен потребител
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 11 Окт 2001, 15:00
- Местоположение: Бургас
Като гледам списъка, много голяма част от търговците не са с дублирани имена, а са преместили седалището си в района на друг окръжен съд. По тази причина излизат два пъти. Никой не се е сетил да сложи филтър, който да изключи прекратените по подсъдност…
- slu4aen_n
- Младши потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 14 Ное 2005, 17:36
На мен също днес ми отговориха във Варна така:
представляващия дружеството лично пред тях разписва документите за пререгистрация или те се заверяват нотариално и той не присъства. Не може адвокат с нот. заверено пълномощно да ги подаде.
Всички промени се правят след пререгистрацията.
При подаване на документи за пререгистрация делото в ОС се капсуловало (каквото и да значи това).
Молбата за пререгистрация се получава от ОС.
Другите документи от ТР ги взех.
Те не са юристи и не могат да дават компетентна информация. Те само приемат документите. След това отивали "нагоре" където ги разглеждали. Няма такъв филм "без движение" вече. Ако нещо не е наред просто те уведомяват и подаваш всичко отново. Ако не е за пререгистрация пък плащаш и таксите пак.
Може да се подадат заедно документи за пререгистрация и за промени.
представляващия дружеството лично пред тях разписва документите за пререгистрация или те се заверяват нотариално и той не присъства. Не може адвокат с нот. заверено пълномощно да ги подаде.
Всички промени се правят след пререгистрацията.
При подаване на документи за пререгистрация делото в ОС се капсуловало (каквото и да значи това).
Молбата за пререгистрация се получава от ОС.
Другите документи от ТР ги взех.
Те не са юристи и не могат да дават компетентна информация. Те само приемат документите. След това отивали "нагоре" където ги разглеждали. Няма такъв филм "без движение" вече. Ако нещо не е наред просто те уведомяват и подаваш всичко отново. Ако не е за пререгистрация пък плащаш и таксите пак.
Може да се подадат заедно документи за пререгистрация и за промени.
- rozali
- Младши потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 13 Юни 2006, 17:35
Poli
Така ми отговориха в София. А и постоянно следя на сайта на ТР отказите. Има няколко поради подаване от неоправомощени лица.
Аз също видях чл. 18 от АпК, но длъжностните лица се позовават на 15 ЗТР ("лично")...
Така ми отговориха в София. А и постоянно следя на сайта на ТР отказите. Има няколко поради подаване от неоправомощени лица.
Аз също видях чл. 18 от АпК, но длъжностните лица се позовават на 15 ЗТР ("лично")...
- leator
- Потребител
- Мнения: 267
- Регистриран на: 03 Апр 2006, 17:25
leator написа:Poli
Така ми отговориха в София. А и постоянно следя на сайта на ТР отказите. Има няколко поради подаване от неоправомощени лица.
Аз също видях чл. 18 от АпК, но длъжностните лица се позовават на 15 ЗТР ("лично")...
Колега темата я следя от самото начало ,не съм писала по нея ,защото още не съм се "опарила" с ТР ,тоест не съм имала работа с тях от като започнаха.
Но и аз съм на мнението на поли ,тъй като Чл. 15. ЗТР Вписване, заличаване и обявяване се заявяват от търговеца лично или
от негово име чрез лице или лица, които го представляват по закон, а в предвидените от закон случаи - и от името на друго лице./питам се как да го тълкувам това/
Смятам ,че хаоса с ТР е огромна ,все ми е на ума директори , разни ръководни кадри в държавната администрация /говоря за разни учреждения към министирства и други такива/ и лица в чужбина /последните трябва да се върнат в БГ / ще тръгнат да се регистрират и пререгистрират.
Това е поредното недоглеждане ...,и дали го има някъде по Европа или е родно изобретение.
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
ЗТР е специален по отношение на АПК (..нали?). Бях на един семинар миналата година, организиран от Сиела. Там една мадама дето е участвала в работната комисия по създаването на ЗТР, сподели че договорните представители са "прецакани", понеже управителя или лично трябва да се положи подписа или да се завери нотариално. Фактическото принасяне и пускане на хартията може да бъде от всеки.
Относно ел. подписа: около 60 лв на година е наистина. Спестява ти и бъдещо висене по опашки при бъдещи промени в дружеството. Ако пускате чрез ел. подпис, трябва да се прави нот. заверка само на другите документи които я изискват според ТЗ (спесимен примерно).
Относно ел. подписа: около 60 лв на година е наистина. Спестява ти и бъдещо висене по опашки при бъдещи промени в дружеството. Ако пускате чрез ел. подпис, трябва да се прави нот. заверка само на другите документи които я изискват според ТЗ (спесимен примерно).
- int13
- Младши потребител
- Мнения: 70
- Регистриран на: 25 Фев 2005, 11:32
търговски регистър
Наистинайелектронния подпис спестява висенето по опашки, но на управителя на ООД например, а не на адвоката, защото не последния трябва да постави електронния си подпис (именно защото няма качеството на заявител) а управителя. Малцина клиенти имат електронни подписи за да изпратите документите по интернет,а да ги карате да си правят такива подписи е абсурд. Наистина след "раздържавяването" на нотариуса, създаването на института на медиацията при бракоразводните дела, това е третия удар по адвокатската гилдия. Докато работата на нотариусите непрекъснато се увеличава, като същевременно бройката им не расте неконтролируемо.
- utinonabuti
- Младши потребител
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17 Ное 2006, 12:48
и аз ходих на един семинар, където се разискваше темата, че заявлението трябва да е с нотариална заверка ако оправомощеното лице не може да "отиде" до агенцията (представям си някои клиенти, как биха отишли до агенцията ). иначе кой е "приносителя" на документите няма значение.
- adiko
- Потребител
- Мнения: 185
- Регистриран на: 20 Юли 2007, 15:56
- Местоположение: София
А как мога да регистрирам ел. подпис на някой клиент?Дали е лесно?Това ми изглежда приемлив вариант, стига да не е сложна процедурата по снабдяването с ел.подпис и да мога аз да я реализирам без клиента ми да се разкарва
- mialore
- Младши потребител
- Мнения: 58
- Регистриран на: 13 Мар 2007, 15:16
не знам доколко е удачно да коментирам по този начин, тъй като информацията ми не е от първа ръка и трябва да се провери, но ми казаха, че има четири лицензирани фирми (извинете за латиницата, но копирам от един мейл: "Informacionno obsluzhvane" (Informational servicing), http://www.stampIT.org; "Bankservice", http://www.B-trust.org; "Infonotary", http://www.infonotary.com; "Spectar", http://www.spektar.org;
това са били цени към октомври: "Inform. obsluzhvane" = 156 bgn with vat; "Bankservice" = 103 bgn with vat; "Infonotary" = 102 bgn with vat; "Spectar" = 84 bgn with vat;
отнело е около две седмици.
колеги, моля най-добре всеки който иска да си провери информацията, защото аз лично не съм
успех на всички!
това са били цени към октомври: "Inform. obsluzhvane" = 156 bgn with vat; "Bankservice" = 103 bgn with vat; "Infonotary" = 102 bgn with vat; "Spectar" = 84 bgn with vat;
отнело е около две седмици.
колеги, моля най-добре всеки който иска да си провери информацията, защото аз лично не съм
успех на всички!
- adiko
- Потребител
- Мнения: 185
- Регистриран на: 20 Юли 2007, 15:56
- Местоположение: София
Да , ЗТР е специален, но пък АК е кодекс...
Вярно е, че договорните представители сме прецекани. Въобще, в мен се събира достатъчно негативно настроение за да кажа, че тези които са го направили този ЗТР в този му вид са абсолютни глупаци, които потъпкват началата на българското право.
И не виждам никакво облекчение за бг бизнеса, дето ревеше за този закон. Само погледнете отказите на страницата...
Вярно е, че договорните представители сме прецекани. Въобще, в мен се събира достатъчно негативно настроение за да кажа, че тези които са го направили този ЗТР в този му вид са абсолютни глупаци, които потъпкват началата на българското право.
И не виждам никакво облекчение за бг бизнеса, дето ревеше за този закон. Само погледнете отказите на страницата...
- leator
- Потребител
- Мнения: 267
- Регистриран на: 03 Апр 2006, 17:25
leator написа:Да , ЗТР е специален, но пък АК е кодекс...
Вярно е, че договорните представители сме прецекани. Въобще, в мен се събира достатъчно негативно настроение за да кажа, че тези които са го направили този ЗТР в този му вид са абсолютни глупаци, които потъпкват началата на българското право.
И не виждам никакво облекчение за бг бизнеса, дето ревеше за този закон. Само погледнете отказите на страницата...
Съгласна съм с всичко написано и тъй като адвокатурата пак е прецакана се пита де спа Висшият адвокатски съвет .....и въобще има ли полза от адвокатурата или има нужда само от тоги!
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
За да подавате заявления по електронен път като адвокати, следва да имате универсален електронен подпис (УЕП) именно като такива. Такъв се получава, като го поискате като лице упражняващо свободна професия и си представите регистрацията по Булстат.
Когато прилагате (прикачате) документи за вписване в ТР същите следва да са подписани(заключени) с вашият УЕП.
В новите бланки за регистрация вече има добавка - упълномощено лице или адвокат.
Поздрави!
Когато прилагате (прикачате) документи за вписване в ТР същите следва да са подписани(заключени) с вашият УЕП.
В новите бланки за регистрация вече има добавка - упълномощено лице или адвокат.
Поздрави!
обективната истина е тази,........ която може да се докаже в съдебната зала
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
Здравейте, колеги!
И аз се блъскам с проучване на новия регистър трети ден.
Искам да ви зарадвам, че открих начин да нанасям данните в бланките на Агенцията (моля да не ми се смеят колегите, които са по-компютърно грамотни от мен).
Първо си запазваш формата. След това я отваряш и кликваш на меню Tools. Избираш предпоследния запис Typewriter и кликваш на Typewriter. Сега вече може да се пище в документа, но трябва да се внимава къде е курсора, защото той не следва точно нарисуваните полета.
По последният коментар колегата е посочил, че в новите бланки има допълнение за адвокат или пълномощник. Къде мога да видя тези нови бланки?
И аз се блъскам с проучване на новия регистър трети ден.
Искам да ви зарадвам, че открих начин да нанасям данните в бланките на Агенцията (моля да не ми се смеят колегите, които са по-компютърно грамотни от мен).
Първо си запазваш формата. След това я отваряш и кликваш на меню Tools. Избираш предпоследния запис Typewriter и кликваш на Typewriter. Сега вече може да се пище в документа, но трябва да се внимава къде е курсора, защото той не следва точно нарисуваните полета.
По последният коментар колегата е посочил, че в новите бланки има допълнение за адвокат или пълномощник. Къде мога да видя тези нови бланки?
- tedi_2
- Потребител
- Мнения: 197
- Регистриран на: 28 Сеп 2006, 14:48
Към hebigatsu:
колега, адвокат или обикновен пълномощник - това пак не ви прави еквивалент на заявител. Оставате си пълномощник. Докато не видя приета регистрация по вашия метод - няма да повярвам.
Иначе ел. подписа трябва да е на името на управителя на дружеството. Изисква се обаче лично да се отиде пред съответната фирма, понеже сверяват оригинала на личната карта с представеното копие (освен ако клиента не ви даде личната си карта). Мисля че се оставяше и спесимен (поне едно ходене до нотариус само). След като си получи подписа, така както го ще го даде после на счетоводителя си, може и на вас да го даде да го ползвате за регистрацията.
Тук искам да попитам за вашето мниение по един въпрос. Фирмите издатели на ел. подпис предлагат два типа подписи. - на физическо лице и на юридич. лице, който подпис може да се ползва от представителите му. Тъпото тук е че незнам кой точно подпис може да се ползва когато правя регистрация на нова фирма (не пререгистриране). Защото ако накарам човека да си направи от първия вид (на негово име), той ще регистрира фирмата, ама после няма да може да го ползва в качеството си на управител. А втория подпис пък...изисква вече регистрирана фирма. Абе ...... държавата....неможе ли едно нещо нормално да има и да тръгне от раз!?!?
колега, адвокат или обикновен пълномощник - това пак не ви прави еквивалент на заявител. Оставате си пълномощник. Докато не видя приета регистрация по вашия метод - няма да повярвам.
Иначе ел. подписа трябва да е на името на управителя на дружеството. Изисква се обаче лично да се отиде пред съответната фирма, понеже сверяват оригинала на личната карта с представеното копие (освен ако клиента не ви даде личната си карта). Мисля че се оставяше и спесимен (поне едно ходене до нотариус само). След като си получи подписа, така както го ще го даде после на счетоводителя си, може и на вас да го даде да го ползвате за регистрацията.
Тук искам да попитам за вашето мниение по един въпрос. Фирмите издатели на ел. подпис предлагат два типа подписи. - на физическо лице и на юридич. лице, който подпис може да се ползва от представителите му. Тъпото тук е че незнам кой точно подпис може да се ползва когато правя регистрация на нова фирма (не пререгистриране). Защото ако накарам човека да си направи от първия вид (на негово име), той ще регистрира фирмата, ама после няма да може да го ползва в качеството си на управител. А втория подпис пък...изисква вече регистрирана фирма. Абе ...... държавата....неможе ли едно нещо нормално да има и да тръгне от раз!?!?
- int13
- Младши потребител
- Мнения: 70
- Регистриран на: 25 Фев 2005, 11:32
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта