- Дата и час: 29 Ное 2024, 11:43 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Въпрос
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Процедурата по регистрация на фирма се урежда от Търговския закон на РБ.Направи уточнение относно формата на регистрация на фирмата - като Едноличен търговец /ЕТ/ или юридическо лице /СД,КД,ООД,ЕООД/ и ще изложа в кратък синтезиран и достъпен вид необходимите документи за регистрацията и.Ако дейността на фирмата ще се ръководи и управлява от едно лице препоръчвам ЕООД като форма на регистрация.
Относно откриването на търговския обект /магазин/ в най-общи линии процедурите са следните:
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА ОТКРИВАНЕ НА ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ
1.Съдебно решение за регистрация на фирмата / ЕТ или юридическо лице по смисъла на ТЗ/.
2.Регистрация в данъчната служба - данъчен номер.
3.Регистрация в статистиката – издаване на номер по Булстат.
4.Откриване на банкова сметка.
5.Разрешение от ХЕИ.
6.Разрешение от Служба противопожарна охрана.
7.Разрешение от Електроснабдяване.
8.Разрешение от ВиК.
9.Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките.
10.Разрешение за продажба на цигари.
11.Разрешение за продажба на алкохол (различни молби).
12.Заключително разрешение от МВР за обезопасеност на обекта.
13.Договор за наем.
14.Здравна книжка на собственика.
15.Здравно осигуряване на работещите.
16.Документ за социално осигуряване на личния състав.
17.Документ за пенсионно осигуряване.
18.Документ за електромер (закупуване, поставяне, узаконяване).
19.Документ за водомер (закупуване, поставяне, узаконяване).
20.Касов апарат (закупуване, фискализация, договор за сервиз).
21.Регистрация на касовия апарат в данъчната служба.
22.Документ за платени данъци и държавни такси.
23.Документ от градоустройствена комисия за съответния обект.
24.Касова книга и заверка в данъчната служба.
25.Кочан с фактури и заверка в данъчната служба.
26.Кочан с касови бележки и заверка в данъчната служба.
27.Везна (кантар) - закупуване и заверка в Центъра по метрология.
28.МПС – задължително гражданска отговорност, застраховка и преглед пред КАТ.
Относно откриването на търговския обект /магазин/ в най-общи линии процедурите са следните:
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА ОТКРИВАНЕ НА ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ
1.Съдебно решение за регистрация на фирмата / ЕТ или юридическо лице по смисъла на ТЗ/.
2.Регистрация в данъчната служба - данъчен номер.
3.Регистрация в статистиката – издаване на номер по Булстат.
4.Откриване на банкова сметка.
5.Разрешение от ХЕИ.
6.Разрешение от Служба противопожарна охрана.
7.Разрешение от Електроснабдяване.
8.Разрешение от ВиК.
9.Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките.
10.Разрешение за продажба на цигари.
11.Разрешение за продажба на алкохол (различни молби).
12.Заключително разрешение от МВР за обезопасеност на обекта.
13.Договор за наем.
14.Здравна книжка на собственика.
15.Здравно осигуряване на работещите.
16.Документ за социално осигуряване на личния състав.
17.Документ за пенсионно осигуряване.
18.Документ за електромер (закупуване, поставяне, узаконяване).
19.Документ за водомер (закупуване, поставяне, узаконяване).
20.Касов апарат (закупуване, фискализация, договор за сервиз).
21.Регистрация на касовия апарат в данъчната служба.
22.Документ за платени данъци и държавни такси.
23.Документ от градоустройствена комисия за съответния обект.
24.Касова книга и заверка в данъчната служба.
25.Кочан с фактури и заверка в данъчната служба.
26.Кочан с касови бележки и заверка в данъчната служба.
27.Везна (кантар) - закупуване и заверка в Центъра по метрология.
28.МПС – задължително гражданска отговорност, застраховка и преглед пред КАТ.
Когато се изкачваш нагоре по стълбата поздравявай!Защото когато се връщаш ще срещнеш същите хора !
- gosho72
- Потребител
- Мнения: 740
- Регистриран на: 19 Мар 2006, 00:45
- Местоположение: Novi Pazar
За bubu_123,
Тъй като колегата gosho72 ме изпревари , а и е доста по-подробен от това, което имах намерение да пиша, ще си позволя да внеса само малко допълнение на казаното от него (колега питащата все пак е ученичка , така че се надявам да не ми се разсърдите)
Българското търговско законодателство дава възможност за регистрация на фирма в два основни варианта посочени от колегата:
1. Развиващият търговска дейност може лично да се регистрира като търговец и да обособи имущество за дейността на фирмата (Едноличен търговец);
2. Едно или повече лица могат да организират дейността си обособявайки определено имущество в самостоятелна единица, различна от самите лица, - посочените от колегата юридически лица, а по- точно търговски дружества които по търговския закон(ТЗ) могат да бъдат следните видове : Събирателно дружество (СД), Командитно дружество(КД), Дружество с ограничена отговорност (ООД), което може да се учреди и от един собственик на капитала - Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД), Акционерно дружество (АД) и Командитно дружество с акции (КДА)
Всички горепосочени форми представляват търсените от теб "Фирми", макар че това е употреба на понятието в широк смисъл. В тесен смисъл в търговското право се под фирма се разбира - наименованието, под което търговецът упражнява занятието си и се подписва. (виж чл.7 от ТЗ).
Ако искаш да ти помогнем с конкретни съвети за писането на проекта, то трябва да ни посочиш:
1. с какъв капитал мислиш да стартираш търговската дейност (това ще помогне за отговора на въпроса за формата под която тя да се развива)
2. какъв персонал мислиш, че ще ти е необходим (брой работници и служители и видове специалисти).
3. какво ще е производството (шивашки услуги или собствен дизайн- във вторият случай е добре да се помисли и за регистрация на търговска марка)
4. Обем на производството и вид на продукцията- масова конфекция, специално или серийно производство, а може би бутикови облекла и т.н.(това също ще даде възможност за определяне формата под която да се развива дейността)
5. кой ще управлява фирмата, къде ще седалището й и адреса на управление.
Мисля да спра до тук, за да не те объркам и да ти дам възможност да си подредиш идеята.
Ще чакам да напишеш повече подробности.
Тъй като колегата gosho72 ме изпревари , а и е доста по-подробен от това, което имах намерение да пиша, ще си позволя да внеса само малко допълнение на казаното от него (колега питащата все пак е ученичка , така че се надявам да не ми се разсърдите)
Българското търговско законодателство дава възможност за регистрация на фирма в два основни варианта посочени от колегата:
1. Развиващият търговска дейност може лично да се регистрира като търговец и да обособи имущество за дейността на фирмата (Едноличен търговец);
2. Едно или повече лица могат да организират дейността си обособявайки определено имущество в самостоятелна единица, различна от самите лица, - посочените от колегата юридически лица, а по- точно търговски дружества които по търговския закон(ТЗ) могат да бъдат следните видове : Събирателно дружество (СД), Командитно дружество(КД), Дружество с ограничена отговорност (ООД), което може да се учреди и от един собственик на капитала - Еднолично дружество с ограничена отговорност (ЕООД), Акционерно дружество (АД) и Командитно дружество с акции (КДА)
Всички горепосочени форми представляват търсените от теб "Фирми", макар че това е употреба на понятието в широк смисъл. В тесен смисъл в търговското право се под фирма се разбира - наименованието, под което търговецът упражнява занятието си и се подписва. (виж чл.7 от ТЗ).
Ако искаш да ти помогнем с конкретни съвети за писането на проекта, то трябва да ни посочиш:
1. с какъв капитал мислиш да стартираш търговската дейност (това ще помогне за отговора на въпроса за формата под която тя да се развива)
2. какъв персонал мислиш, че ще ти е необходим (брой работници и служители и видове специалисти).
3. какво ще е производството (шивашки услуги или собствен дизайн- във вторият случай е добре да се помисли и за регистрация на търговска марка)
4. Обем на производството и вид на продукцията- масова конфекция, специално или серийно производство, а може би бутикови облекла и т.н.(това също ще даде възможност за определяне формата под която да се развива дейността)
5. кой ще управлява фирмата, къде ще седалището й и адреса на управление.
Мисля да спра до тук, за да не те объркам и да ти дам възможност да си подредиш идеята.
Ще чакам да напишеш повече подробности.
- hebigatsu
- Активен потребител
- Мнения: 1008
- Регистриран на: 19 Окт 2001, 19:42
Изглежда трябва да съм по обстойна.Значи идеята е такава-четирима души основаваме фирма,изработваща дрехи и наемаме собствен дизайнер(тоест искаме да регистрираме собствена марка).Мислиме да купим сграда за цех,която да е в по-малък град за да може, от една страна да е по-ефтино, а от друга за да се създадат нови работни места. Ушитите дрехи ще бъдат транспортирани до друг, по-голям град(в който ще ни е фирменият магазин), от транспортна фирма, с която ще имаме сключен договор.Капиталът общо взето няма значение, защото ще е толкова голям колкото ни е неоходим.А относно регистрацията-може би ще е в град София.
Надявам се така да разберете по-добре идеята ни и Ви благодаря за помощта
Надявам се така да разберете по-добре идеята ни и Ви благодаря за помощта
- bubu_123
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 29 Дек 2006, 21:19
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта