Страница 1 от 1

добавяне на файл при електронна пререгистрация

МнениеПубликувано на: 04 Апр 2008, 20:23
от GreenLight
Днес направих пререгистрацията на ООДто си в търг. регистър. Прикачих необходимото актуално с-е и дружествения ни договор. Но след, като подписах с електронен подпис прочетох тук, че е трябвало да добавя и сканирано заявление за обявяне на актове Г1. На сайта на търговския регистър не можах да намеря информация как да го направя(както и въобще информация за това, какви документи трябва да бъдат сканирани и добавени) Знае ли някой от вас как да го направя? Знаете ли как се проследява движението на заявленията ни по входящия номер? Има ли начин да унищожа вече подаденото от мен заявление и да подам ново, където вече да прикача всичко необходимо. И не на последно място това заявление за обявяване на актове задължително ли е при всички пререгистрации? Каква роля играе? Аз декларирам истинноста и се подписвам, така или иначе.
Благодаря на всички, които ми отговорят и се извинявам ако въпросите ми звучат лаишки

МнениеПубликувано на: 05 Апр 2008, 14:19
от GreenLight
Благодаря! В глава V Общи, прочетох това:
5. При първоначална регистрация на търговец или при заявяване за вписване на обстоятелства относно вече пререгистриран търговец, актуалният учредителен акт не се обявява със заявление Г1, а се прилага заедно с другите изискуеми документи към заявлението за вписване


Логиката, според мен е, че заявление за обявяване на обстоятелства е необходимо при ново обстоятелство, а досегашният ми учредителен акт не е нов. Макар, признавам, да има и друг начин за тълкуване. Ако получа отказ, получа.

МнениеПубликувано на: 06 Апр 2008, 15:51
от pachikrak
Подайте отново всички документи чрез ел. подпис (явно имате такъв), като този път добавете и пропуснатото Г1. Ще получите нов входящ номер.
В този случай, би трябвало да получите отказ на първото заявление и ОК на второто.
Ако случайно уважат първото заявление (в което се съмнявам), то тогава ще получите отказ на второто.
И двата варианта би трябвало да Ви устройват :lol:

Проследяването на входящия ви номер става на адрес http://www.brra.bg, справки, документи без партида и там пъполвате исканите данни (входящ номер, дата и т.н.).
Имайте предвид, че забавата в обработката на документите е повече от месец, служителите на Агенцията по вписванията не се хабят да работят извънредно, въпреки огромното количество работа, предтстоят и 5 извънредни почивни дни (28 април, 1,2,5,6 май) така че резултат очаквайте резултат най-рано в средата на май.

Тези заявления (А4, Г1, Б2, Е 226 и т.н.) би трябвало да са абсолютна формалност, защото на практика съществото на регистрациите и промените на юридическите лица и ЕТ са уредени в Търговския закон, а Закона за търговския регистър урежда само процедурата по осъществяването ми.
Но факт е, че за чиновниците в Агенцията по вписванията много по-важно е точното, пълното, вярното, красивото и т.н. попълване на техните формуляри (които на практика заместват старите обикновени молби), отколкото документите, които прилагаме към тях.
Така че всички стискаме зъби и попълваме по 100 заявления, чието съдържание се припокрива в 2/3 от случаите, но в името на това да си спестим безсмислени откази и напразно чакане, се съобразяваме с тези бюрократични тъпотии.

МнениеПубликувано на: 06 Апр 2008, 16:51
от GreenLight
Благодаря на всички!
Ще направя, както ме е посъветвал "пачикрак". Трябва ли да заплатя таксата за Г1, или при пререгистация подаването е безплатно?

П.П. Фирмата ми е част от холдинг, който има абонамент в юридическа кантора. Не ми беше удобно да безпокоя колегите ви в събота и неделя за това, още повече, че не съм близък познат с тях. Помислих си, че в интернет, може би, има клуб за взаимопомощ, който би помогнал при еднотипни масови проблеми на хората. Масовата пререгистрация на фирмите ни не би трябвало да бъде повод да ползваме специализирана помощ, понеже нещата са формални. От бързане съм допуснал грешка, съветвате ме да извикам юристите за това ли?
Съжалявам ако изглежда, че се опитвам да мина метър. За мен, лаика, клуб за взаимопомощ, в който най- честия рефрен е "Обадете се на адвоката си!" е твърде близо до виц.
Благодарностите ми към вас са искрени, ще последавам съветите ви.

МнениеПубликувано на: 07 Апр 2008, 09:50
от GreenLight
ykovachev написа:А, да - сега видях - посъветвах Ви да извикате не "юристите", а някой юрист, преди да направите грешката от бързане. Въобще ми звучите като човек, който ще отиде при юрист само ако ще го вкарват в затвора или ще му вземат къщата.... Този манталитет е вреден за ползващите юридически услуги, не за юристите, дето прибират по-големи хонорари, след като се затегнат нещата...

Съжалявам, ако съм ви подразнил и се извинявам, нямах намерение да ви обидя! Вие и вашият колега ми дадохте съвети, които следвам. Желая ви успех!

МнениеПубликувано на: 07 Апр 2008, 10:10
от GreenLight
Отново последвах съветите ви и се обадих в кантората, оттам освен че буквално повториха съвета на "пачикрак" ми дадоха и следните разяснения:
1) Такса за завяление Г1, при пререгистрация, не се дължи(стига, разбира се, да няма промени на обстоятелства)
2) Може да се приеме, че задължителния формат в който да бъдат сканирано документите е .pdf Други формати(.bmp, .jpeg, и т.н.) не се приемат
Поздрави!

МнениеПубликувано на: 07 Апр 2008, 13:23
от pachikrak
Добре, де, искам да попитам всички тези, които викат "потърсете адвокат", ако при Вас дойде клиент с този проблем (като на GreenLight) какви пари ще му вземете за консултацията и ще отидете ли да висите на опашката в Агенцията по вписванията, за да му подадете наново заявленията :?: Ще загубите ли и половин ден да попълвате бланки и да ги заверявате нотариално?
Колеги, въпросът касаеше абсолютна формалност, която човек може да разбере и от телефонистките на Агенцията. Отделеното време за отговори и безсмислени дискусии във форума е повече, от колкото действителното време за извършване на работата.
Сравнението със стоматолога и пломбата на ykovachev не е удачно - пломба не може да си направи сам дори зъболекаря :lol:
По скоро бих направила сравнение с лека настинка - никой не тича на доктор за това (въпреки че плащаме здравни осигуровки), просто си самоназначава аспирина. На доктор се отива само, ако настинката се влоши.
BTW, и аз загубих 1 час да пиша и да се обяснявам, а можеше да отскоча до съда за 2-3 бързи справки :lol:

МнениеПубликувано на: 07 Апр 2008, 16:33
от SashkoS
Ами аз си мислех да обърна внимание на ГрийнЛайт, че "взаимопомощ" означава помощ между колеги и хора, които имат еднакви интереси и занимание.

Иначе става "ПОМОООООЩ!" на което е редно да се отзоваваме в случай на давещ се.

Разбира се, един кратък съвет, който да ориентира питащия (а и да го убеди, че не е юрист) не е редно да се отказва.

МнениеПубликувано на: 07 Апр 2008, 22:13
от GreenLight
SashkoS написа:Ами аз си мислех да обърна внимание на ГрийнЛайт, че "взаимопомощ" означава помощ между колеги и хора, които имат еднакви интереси и занимание.

Иначе става "ПОМОООООЩ!" на което е редно да се отзоваваме в случай на давещ се.

Разбира се, един кратък съвет, който да ориентира питащия (а и да го убеди, че не е юрист) не е редно да се отказва.


Не! Взаимопомощ не означава това. Но прав сте, търсех помощ.

Бих искал да обърна внимание за втори път, на който се интересува, за това, че одобрения формат за сканиране е pdf. В наредбата, касаеща електронния документ е записано така, сякаш могат да бъдат прилагани и други формати, като .bmp. Но в търговския регистър, няма да ви приемат документите.
Поздрави!

П.П. Фирмата ми, макар и част от по- голям холдинг е малка и далеч не богата. Не знам защо формулата холдинг + абонамент предизвика такова настрение в командера. С възрастта ще разберете, че бивает всякое. Имаме абонаменти в клиника по професионална медицина, юристи, счетоводители... Това не означава богатсво. Въпрос на целесъобразност