начало

Административен съд-Варна е домакин на благотворителен коледен базар Административен съд-Варна е домакин на благотворителен коледен базар

Отваряне на фитнес зала

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Отваряне на фитнес зала

Мнениеот brachi » 07 Авг 2008, 18:39

Здравейте! На път съм да задам един много общ въпрос. Толква общ, че да отврати всеки доброжелателен човек да ми помогне. Ето го и въпроса :

Какви документи са нужни за стартирането на една фитнес зала?

Да си кажа, честно аз малко се пообърках, защото навсякъде информацията е различна.

Нужни ли са някакви лицензи, патенти, разрешителни и от къде се издават.

По-долу съм намерил информация за документите нужни за отваряне на търговски обект, но има ли някакви по-специфични при фитнес залите.

Необходими документи за откриване на търговски обект

1.Съдебно решение за регистрация на фирмата
2.Регистрация в данъчна служба - данъчен номер
3.Регистрация в статистиката- издаване на номер по БУЛСТАТ
4.Откирване на банкова сметка
5.Разрешение от ХЕИ
6.Разрешение от служба противопожарна охрана
7.Разрешение от електроснабдчване
8.Разрешение от ВиК
9.Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките
10.Заключително разрешение от МВР за обезопасеност на обекта
11.Договор за наем
12.Здравна книжка на совственика
13.Здравно осигуряване на работниците
14.Документ за социално осигуряване на личния състав
15.Документ за пенсионно осигуряване
16.Документ за електромер (закупуване, поставяне,узаконяване)
17.Касов апарат (закупуване, фискализация, догвор за сервиз)
18.Договор за водомер (закупуване, поставяне, узаконяване)
19.Регистрация на касовия апарат в данъчна служба
20.Документ за платени данъци и държавни такси
21.Документ от градоустройствената комисия за съответния обект
22.Касова книга и заверка в данъчната служба
23.Кочан с фактури и заверка в данъчната служба
24.Кочан с касови бележкии заверки в данъчната служба




Ама много, много, много предварително благодаря на всеки, който ми помогне да добия поне някаква обща представа
brachi
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 20 Май 2008, 12:28

Мнениеот prnedev » 08 Авг 2008, 13:07

И все пак каква е фирмата?
prnedev
Активен потребител
 
Мнения: 1956
Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
Местоположение: София/Велико Търново

Мнениеот SashkoS » 08 Авг 2008, 17:12

Информацията по-горе определено е стара.

Най-общо имате три фази:
- регистрация на фирмата
- специфични разрешителни за тази дейност и избрания обект
- необходими действия пред данъчни и други власти за коректната дейност на обекта и фирмата.

Регистрацията ще ви я направи всеки един адвокат или друг, който се занимава с това. За специфичните неща също, стига да е запознат със съответните закони и наредби регламентиращи дейността. Последната фаза е от компетенциите на счетоводител, който ще обслужва фирмата.
SashkoS
Потребител
 
Мнения: 455
Регистриран на: 24 Яну 2008, 12:23

Мнениеот brachi » 08 Авг 2008, 22:09

Първо искам да благодаря за отговорите.

Типа търговско дружесетво ще е ООД.

Sashkos, знаете ли от къде мога да намеря информация за специфичните изисквания за тази дейност? Дали има специална наредба или закон? Или казано друго яче, как изобщо да търся подобен род информация? Защото преди да търси юридическа помощ, човек трябва да си направи равносметката някои неща, а ние с моя съдружник сме още съвсем в начален стадий на планиране.

Благодаря още веднъж. :)
brachi
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 20 Май 2008, 12:28

Мнениеот SashkoS » 10 Авг 2008, 18:08

След банера над моето мнение, мога да дам следните съвети:

С фитнес залите съм запознат само като клиент - там съм спец :)
За конкретните изисквания за такъв обект най-добре потърсете помощ от адвокати, т.к. се засяга именно законодателството. Също така и от ваши колеги - защото те са се сблъсквали с тях.

Равносметката е съвсем груба - регистрацията ще отиде около 300-600 лв. в зависимост от хонорарите, за обекта и разрешителните не мога да кажа, хонарарът на счетоводител се движи от 100 до 400 лв. в зависимост от обема на работа.

Моето мнение е, че за всяко сериозно нещо трябва да се отиде при специалист - не се опитвайте сами да майсторите нещата - и моята програма я прави фитнес-инструктор, нищо че съм чел много по въпроса.
SashkoS
Потребител
 
Мнения: 455
Регистриран на: 24 Яну 2008, 12:23

Мнениеот nenkow » 15 Авг 2008, 14:47

brachi,

имаш късмет за отварянето на търговски обект с този вид цел-спортна дейност, защото от началото на годината отпадна облагането с патентен данък за търговските и за гражданските дружества.
Текстът на чл. 39, ал. 1 от новия закон оставя облагането с този данък само за физически лица - търговските (СД, КД, ООД, ЕООД) и гражданските дружества следва да се облагат корпоративно, независимо от размера на общия годишен оборот. В противен случай щеше да се налага да плащаш доста стабилни суми на уред и отделно на квадратура. Това по ЗМДТ.

Ако имаш късмет с помещението, което наемаш, вече ще има електромер и водомер, съответно и разрешителните за тях.

Иначе такива от РИОКОЗ, ППО, МВР и т.н. си остават.
Ако някой знае повече, нека се включи и помогне.

Успех
nenkow
Младши потребител
 
Мнения: 10
Регистриран на: 24 Май 2008, 12:55

Мнениеот nenkow » 17 Авг 2008, 17:38

Хмммм,

Не съм съгласен, че ЗФВС трябва да се прилага точно в този случай. Той е свързан със спортната дейсност, уреждана от юридически лица с нестопанска цел, същото важи и за ДАМС – това са само специализаирани спортни клубове и/или само спортни обекти,държавна и общинска собственост. Едва ли това ще върши работа на човека. Съмнявам се той да иска да учредява дружество с нестопанска цел...


Чичко Гугъл си мисля, че също няма да помогне.

Поздрави!!!
nenkow
Младши потребител
 
Мнения: 10
Регистриран на: 24 Май 2008, 12:55

Мнениеот milletti » 18 Авг 2008, 16:55

Попаднах няколко пъти на тази тема, но тъй като идея си нямам как стоят нещата с фитнес зали...не съм и вземала отношение.
Предлагам на този, който ще отваря въпросната зала, да отиде до районната администрация на СО и по-точно отдел "Търговски". Оттам издават регистрациите на всички обекти /търговски/ на територията им. Наясно са какви документи следва да има за всеки един търговски обект.
От две злини, изберете по-интересната.
milletti
Потребител
 
Мнения: 483
Регистриран на: 27 Окт 2006, 09:16
Местоположение: София

Мнениеот brachi » 18 Авг 2008, 18:39

Благодаря за съвета :)

Сега се пригответе за малко тъпичкия ми въпрос. Какво е СО? :)
brachi
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 20 Май 2008, 12:28

Мнениеот ocean » 18 Авг 2008, 22:28

СО=Столична община. :)
Петък е време за приятелите. Джони, Джак, Джим и всички останали.
Аватар
ocean
Потребител
 
Мнения: 331
Регистриран на: 07 Апр 2006, 15:19

Мнениеот milletti » 19 Авг 2008, 09:59

...или както се казва, отидете до общината. :wink: Ама не голямата, а тази, на чиято територия ще отваряте заличката. Примерно "Панчарево" - значи отивате в община "Панчарево". Приемно време на всички общини - вторник и четвъртък.
Хайде, успех! И като отворите залата, предвидете специални клиентски карти за членове на Lex.bg :D
От две злини, изберете по-интересната.
milletti
Потребител
 
Мнения: 483
Регистриран на: 27 Окт 2006, 09:16
Местоположение: София


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта


cron