Страница 1 от 1

МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 09 Фев 2011, 19:54
от kostos
Имам следния проблем - през последните четири месеца успешно надвишавам кредитния си лимит в Мтел, определен на 50 лева. Посетих офис, после говорих дълго по телефона на *88 и убеждавах служителите на този доставчик, че съгласно "Общи условия за взаимоотношенията между "Мобилтел" EАД и абонатите и потребителите на обществените мобилни наземни мрежи на "Мобилтел" ЕАД по стандарти GSM и UMTS" пише така .... "25. Кредитен лимит:
25.1. (Изм. съгласувано с Решение № 639/13.04.2006 г. на КРС; изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) Мобилтел определя конкретна сума /кредитен лимит/, в рамките на която абонатът има възможност да ползва предоставените от Мобилтел услуги чрез мрежите без да е необходимо внасянето на гаранционна сума. Конкретния размер на кредитните лимити се определя в Ценоразписа на Мобилтел.

25.2. Мобилтел договаря индивидуално кредитния лимит с абонати:

а) с доказана платежоспособност;
б) които са редовни платци и са реализирали трафик с голям обем;
в) (Изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) на които са предоставени повече от един номер;
г) (Доп. съгласувано с Решение № 639/13.04.2006 г. на КРС) в зависимост от вида на използвания абонаментен план и направената кредитна оценка на абоната;

25.2.1 (Доп. съгласувано с Решение № 639/13.04.2006 г. на КРС) Индивидуалният кредитен лимит може да се актуализира периодично от Мобилтел.

25.3. Мобилтел информира абонатите си за изчерпване на кредитния лимит при достигане на сума, равна на 90 % от същия.

25.4. След получаване на информацията по т. 25.3 абонатът има право:

a) в срок до достигане на кредитния лимит да внесе гаранционна сумa или да представи банкова гаранция в размер, обезпечаващ плащането на сумата, надвишаваща кредитния лимит.

б) (Изм. съгласувано с Решение № 639/13.04.2006 г. на КРС) да заплати всички ползвани до момента услуги в тридневен срок след уведомяването му по реда на т.25.3.

25.5. (Изм. съгласувано с Решение № 639/13.04.2006 г. на КРС; изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) При неизпълнение на някое от условията по т. 25.4 Мобилтел има право да спре достъпа на абоната до съответната мрежа."

и е тяхно задължение да ме уведомят за превишаване на кредитния лимит, както се случи на 04.02. и ми спряха изходящите повиквания. Точно обратното - всички служители твърдят, че това е с пожелателен характер и не е тяхно задължение.
МОЛЯ, ако някой има идея кой крив, кой прав да ми драсне някой ред!

Re: МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 09 Фев 2011, 21:29
от kostos
Може би по-точният ми въпрос е:
написаното в т. 25.3. задължение ли е на МТел да уведомява клиентите си или само пожелание.
Защото тяхната логика е, че щом не е записано в глава Задължения на МТЕЛ, значи не е задължение.
Моята логика е, че щом го пише, следва да се изпълнява, както всички други условия по персоналния договор и Общите условия. И всеки да си носи раницата, т.е. последствията от неизпълнение на подписаните условия.

Re: МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 11 Фев 2011, 16:18
от stanimira_86
Пак прочети. Никъде не пише, че Мтел се задължава да предоставя услугата кредитен лимит. Пише, че ако решат имат право да ти спрат телефона, а не че се задължават да го направят ;) И в крайна сметка не нарушават договорни взаимоотношения ;)

Re: МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 18 Мар 2011, 23:48
от p_kabakchiev
Уважаеми kostos това за което питаш е записано в т. 6 от общите условия на М-тел а именно " т.6 Настоящите общи условия имат ЗАДЪЛЖИТЕЛНА сила за Мобилтел и потребителите на мрежите. Абонатите удостоверяват това с подписа си под договора за услуги. Потребителите се считат уведомени за същите от датата на публикуването им по реда на т. 103 от настоящите Общи условия."

Този текст задължава Мобилтел да изпълнява т. 25.3 от общите условия и съвсем не е пожелателен. Ако не сте уведомен за натъпването на събитието по т. 25.3 ( достигането на 90%) от установения в договора кредитен лимит според мен има неизпълнение на договора от страна на оператора.
Надявам се информацията да Ви е от полза.

Re: МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 03 Май 2011, 17:15
от kostos
Благодаря много! Днес получих нова тримесечна изненада със стара дата по същия казус и трябва да се жалвам отново!

Re: МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 03 Май 2011, 20:26
от hidden
http://www.youtube.com/watch?v= &feature=player_embedded

Re: МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 18 Юни 2011, 12:45
от makkuin
Уважаеми kostos, имам същия проблем като Вашия. Ще съм благодарен ако споделите има ли резултат от предприетите от Вас действия. Има ли смисъл да подавам жалби, или всичко е глас в пустиня?

Re: МТел-проблем с общи условия

МнениеПубликувано на: 23 Юни 2011, 12:42
от pitasht
имам дело с Мтел по друг спор не като вашия но хубаво е да започнете дело .
При мен адвокатът на Мтел е доста незнаещ и е написал такъв отговор че само с неговия отговор вероятно ще спечелим делото.
Иначе Мтел си траят и ще си приберат паричките рано или късно.