начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

Телефон се оказва краден, фирмата не иска да върне сумата

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Телефон се оказва краден, фирмата не иска да върне сумата

Мнениеот wbgenetic » 21 Май 2017, 23:28

На дата 24.12.2015г. заедно със съпруга ми В.Ц. закупихме от магазин “Мобайл Сървис ЕООД” със седалище гр. София, ул. Патриарх Евтимий 19А, мобилен телефон LG G4 H815 с бял панел и IMEI ХХХХХХ за сумата от 769лв с ДДС, която платихме в брой. За същия ни беше издадена гаранционна карта с номер: ХХХХХХХ. Телефонът беше в нова кутия, с предпазни лепенки по дисплея, гърба и лайсните на апарата и с пълен комплект аксесоари.

След само броени месеци употреба телефонът прояви дефект (не се включваше), който впоследствие разбрахме, че е сериен и е признат от компанията производител LG. На дата 08.08.2016 г. съпругът ми В. отнесе телефона във фирмата, за да бъде отстранен проблемът гаранционно. Измина месец, но телефонът все още не беше отремонтиран. След множеството проведени разговори с лицето В.В. (МОЛ на фирмата) и множеството извинения за забавянето (не бил го оставил майсторът, В. В. не бил в София и нямало как да го даде, почти бил готов и трябвало още малко да се настрои и т.н.) изминаха над 2 месеца. Проявявайки повече от нужното търпение (имаме право след 30тия ден да поискаме нов апарат или сумата, която сме заплатили за него) на дата 17.10.2016 г., В. се обади на В. В. и му каза, че на следващият ден ще отиде да вземе или нов апарат, или сумата заплатена за закупуването му, като в противен случай ще сезира нужните органи.

На 18.10.2016 г. в магазина на фирмата на ул. Патриарх Евтимий 19А в присъствието на МОЛ-а на фирмата, както и друго лице (което по принцип работи там) на В. бе даден, по думите на МОЛ-а нов апарат LG G4 с IMEI ХХХХХХ, който нямаше предпазни лепенки никъде, както и никакви аксесоари и кутия. Причината е, че по думите му нямало възможност да се ремонтира закупения от нас апарат. Невият IMEI просто беше вписан встрани в гаранционната карта. Също така при връщането на гаранционната карта касовата бележка към нея беше взета, като ни казаха, че само гаранционната карта е достатъчна. Тъй като апаратът, който ни дадоха, беше със златист панел, а ние търсихме и закупихме изрично бял, се разбрахме в рамките на седмица да се сменят с бял капак и копчета, което се и случи. Лицето В.В. на дата 25.10.2016 г. дойде на домашния ни адрес с личен автомобил Мерцедес Е и лично размени копчетата и задния капак на заменения телефон. След това до дата 19.05.2017 г. ние не сме се виждали или чували с В. В. или друг представител на фирмата.

На дата 16.05.2017 г. във 2ро РПУ гр. София ми бяха връчени призовки за мен и съпруга ми В., на базата на които се явихме в 1во РПУ гр. София на дата 19.05.2017 в 10:30 часа в качеството си на свидетели по дело ЗМ381/2017. Във връзка с него ни бяха снети показания, както и беше доброволно конфискувано устройството с IMEI ХХХХ, което ни беше дадено след ремонта и беше в неразличимо от ново състояние. Телефонът се оказа откраднат на дата 10.10.2016 г. от офис на МТЕЛ и само 8 дни след това ни беше предоставен от лицето В.В. за чисто ново и с оставаща гаранция до 24.12.2017 г.

Още на същият ден (19.05.2017 г.) в около 14.30ч. със съпруга ми отидохме до офиса на фирмата на ул. Патриарх Евтимий 19А, където същото лице, което присъстваше и на покупката, и на взимането на телефона за ремонт ни каза, че В.В. не е там, а е в офис на една от другите негови фирми “Спийди” на адрес бул. Благоевградско шосе 268. След около 20 минути отидохме там. Той вече беше предупреден от неговия колега, че ще дойдем. Там му изложихме ситуацията, в която ние като потребители сме попаднали, и го попитахме за някакво решение, с което да бъдат защитени правата ни (да ни бъде възстановена сумата или друг апарат).

Разбрахме се да се чуем на 20.05.2017 г. На тази дата след няколко неуспешни опита за разговор най-накрая успяхме да се свържем с В. В. и той каза, че имал решение на ситуацията и щял да ни даде апарат LG G4, който не е нов, но е (по негови думи) абсолютно като нов. Уговорихме се да го вземем от седалището на фирмата в 11:00 часа на 21.05.2017 година.

Когато съпругът ми В. отиде там установи следните разминавания с твърдението на В. В.: апаратът видимо не беше нов и не беше в търговски вид, а именно: всичките 4 ъгъла на лайсните имали следи от изпускане, горната лайсна била с лека следа от надраскване, както и имало 4-5 мм. бляскава видима следа по фолиото под дисплея в следствие на ремонтна дейност или от фабричен дефект. Съпругът ми е заявил, че не може да приеме такъв апарат, тъй като апаратът с IMEI ХХХХХХ, който ни конфискуваха, беше неразличим от нов (което може да бъде проверено - като веществено доказателство по дело ЗМ381/2017), както и че би желал да ни бъде възстановена сумата, която сме заплатили за апарата. В. В. категорично отказал да възстанови дори частично сумата от 769 лв. (съпругът ми дори му е предложил да ни възстанови актуалната към дата 21.05.2017 г. пазарна цена за нов апарат LG G4). Той категорично отказал, след което е бил съставен и подписан протокол между В.Ц. и В.В. , в който В. отказва да вземе телефон с нетърговски вид като компенсация за конфискувания ми апарат.

----
Питането ни е как най-добре да го озаглавим - като жалба за измама или по какъв начин точно да търсим правата си така че реално да бъдат те защитени и ние да получим това, което ни се полага.
Също така какво най-добре да формулираме като искане тъй като смятаме, че трябва да ни бъде възстановена сумата платена за апрата, тъй като не може да ни бъде даден такъв в търговски вид.

Благодарим предварително
wbgenetic
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 21 Май 2017, 23:21

Re: Телефон се оказва краден, фирмата не иска да върне сумат

Мнениеот doc03 » 22 Май 2017, 19:44

"Искова молба" до съответния Районен съд се нарича нещото.
ПРЕД НАЙ-ВАЖНИТЕ ПЪТИЩА НЯМА УКАЗАТЕЛНИ ТАБЕЛИ ...
http://vbox7.com/play:7d23a9b5&r=emb :D

Простичко е: http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Аватар
doc03
Активен потребител
 
Мнения: 2306
Регистриран на: 16 Апр 2009, 22:24

Re: Телефон се оказва краден, фирмата не иска да върне сумат

Мнениеот wbgenetic » 22 Май 2017, 21:28

А какъв е реалният шанс на база предишни подобни случаи да ни бъдат възстановени парите + разходите по делото ?

Да не дадем още толкова пари за адвокати, да спечелим делото и после да имаме да вземаме ...
wbgenetic
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 21 Май 2017, 23:21

Re: Телефон се оказва краден, фирмата не иска да върне сумат

Мнениеот borovinka » 23 Май 2017, 11:08

Мен в цялата ситуация повече ме притеснява липсата на единствения официален документ за направеното плащане - касовата бележка. :(

Внимавайте с искова молба, ззадължително се консултирайте с адвокат, че да не стане така накрая, че вместо да получите сумата си обратно да заплатите адвокатски и съдебни разноски на другата страна. Шансовете ви за спечелване на делото само въз основа на описаната ситуация и доказателства тип "ЕЖК" не са никак във ваша полза.
Veritatem dies aperit
borovinka
Активен потребител
 
Мнения: 1515
Регистриран на: 18 Авг 2011, 14:41
Местоположение: Lawrence, KZ

Re: Телефон се оказва краден, фирмата не иска да върне сумат

Мнениеот wbgenetic » 24 Май 2017, 15:37

Оказва се безкрайно трудно в нашата "правова" държавица нормален човек да си търси правата...
ЕЖК излезе накрая :D

Живи и здрави. Има и други начини.
wbgenetic
Нов потребител
 
Мнения: 3
Регистриран на: 21 Май 2017, 23:21

Re: Телефон се оказва краден, фирмата не иска да върне сумат

Мнениеот boxko » 25 Май 2017, 15:05

Мисля, че не ви е толкова безнадежден случаят и спокойно може да се пробвате в районен съд.
boxko
Потребител
 
Мнения: 152
Регистриран на: 01 Авг 2010, 14:54


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 49 госта


cron