Клиентка поръчва на фирма изработка на мебели. 2-те страни са приятели и не сключват договор. Фирмата поставя мебелите в жилището през юли 2006, но жената не е доволна от качеството им. Освен това казва, че са пристигнали с няколко месеца закъснение, на което фирмата отговаря, че ремонта по жилището не е бил приключил в момента, когато са се уговорили да поставят мебелите.
Жената се обръща за помощ към Комисията за защита на потребителите. От там решават фирмата да си вземе обратно мебелите, а на клиентката да върнат 1500лв., а тя първоначално е заплатила 2300лв. Жената подава жалба в Районен съд, предявява иск за 700лв. за неимуществени вреди, причинени й от закъснението. Освен това искът е не към самата фирма, а към сина на управителя, тъй като с него си били разменяли обидни реплики. Основателен ли е искът?
- Дата и час: 01 Дек 2024, 23:52 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
забавено изпълнение, лошо изпълнение
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
3 мнения
• Страница 1 от 1
Най-напред интересно е да се помисли върху решението на КЗП.Защо не е постановила възстановяването на сумата в пълен размер.
Що се отнася до иска Закона за защита на потребителите е предвидил следната разпоредба:
Чл. 133. (1) Производителят носи отговорност за вредите, причинени от дефект на неговата стока, независимо дали има вина за дефекта й.
Поне аз не виждам какви вреди са причинени на клиентката,в следствие дефектната стока.Трудно ще се докажат неимуществени вреди от цялата тази "сделка",ако мога така да я квалифицирам.
А относно размяната на обидни реплики със сина на управителя,това е предмет на друга правна материя-не на ЗЗД или ЗЗП.
Що се отнася до иска Закона за защита на потребителите е предвидил следната разпоредба:
Чл. 133. (1) Производителят носи отговорност за вредите, причинени от дефект на неговата стока, независимо дали има вина за дефекта й.
Поне аз не виждам какви вреди са причинени на клиентката,в следствие дефектната стока.Трудно ще се докажат неимуществени вреди от цялата тази "сделка",ако мога така да я квалифицирам.
А относно размяната на обидни реплики със сина на управителя,това е предмет на друга правна материя-не на ЗЗД или ЗЗП.
- gosho72
- Потребител
- Мнения: 740
- Регистриран на: 19 Мар 2006, 00:45
- Местоположение: Novi Pazar
Аз също се запитах защо не е възстановена цялата сума, но никой от 2-те страни не може да ми отговори. Освен това жената се опитва да смеси личното си отношение към сина на управителя и претенциите си към фирмата за доставката на некачествени мебели. Лятото тя е подала и жалба в прокуратурата, тъй като считала, че била заплашвана от въпросното лице - сина.
Ще ви уведомя за решението на съда през декември.
Ще ви уведомя за решението на съда през декември.
- fancy
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 07 Ное 2006, 18:02
3 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта