Здравейте,
Ще съм благодарна, ако някой от вас се е сблъсквал с проблема "промяна предназначение на жилище в офис". Получихме предписание от общината за предоставяне на последни одобрени проекти на сградата, проекти - архитектурна и конструктивна част, и конструктивна експертиза със заверка от "Контрол по строителството" към общината (по ЗУТ).Редно ли е това при положение, че нищо не е изменяно в апартамента и нищо не е строено. Само са поставени бюра и компютри:))) Нали се сещата, че една кооперация в центъра на София е строена около 50-60те години и много трудно се намира архитектурния проект. А на всичкото отгоре през работно време не са го връчили на хората в офиса, а са го залепили с лепило на входната врата, при положение, че е имало хора вътре, т.е. не са звъняли. И още нещо - този офис вече функционира като такъв от 1 година и няколко месеца.
Благодаря
- Дата и час: 12 Дек 2024, 19:25 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
промяна жилище в офис
|
|
6 мнения
• Страница 1 от 1
Re: промяна жилище в офис
При промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в офис,то трябва да е на първия етажи,преустройството му трябва да е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и други технически изисквания. Всички собственици - непосредствени съседи на обекта трябва да дадат изрично писмено и нотариално заверено съгласие. Преди започване на преустройството лицето трябва да има одобрен архитектурен проект за промяната и становище на инженер-конструктор. Ако офиса е на друг надземен етаж тогава се изисква решение на общото събрание на собствениците и изрично нотариално заверено съгласие на собствениците непосредствени съседи на обекта -чл.38 от ЗУТ
- донна2
Re: промяна жилище в офис
ПРИЕЛИ СА ЯВНО ЧЕ ЛИЦАТА ОТСЪСТВАТ
§ 4. (1) Съобщенията от компетентните органи на заинтересуваните лица по този закон и актовете по неговото прилагане, когато не е указано друго, се правят по реда на Гражданския процесуален кодекс. Отсъстващите лица се уведомяват със залепване на съобщението на жилището им или на недвижимия имот, за който се отнасят устройственият план, инвестиционният проект, оценката, искането, отговорът, възражението, заповедта или другите книжа. Съобщението се поставя и на видно място в сградата на общината, района или кметството. Така направеното съобщение се удостоверява в служебна бележка с подписите на две длъжностни лица. Служебната бележка се прилага към съответната преписка.
(2) Правилата на ал. 1, изречение второ и следващите не се прилагат в случаите, когато този закон и актовете по неговото прилагане предвиждат изрично, че съобщенията се правят по реда на Гражданския процесуален кодекс.
(3) В случаите по ал. 1 за жилищни сгради с режим на етажна собственост съобщенията се връчват на председателите на управителните съвети (управителите).
§ 4. (1) Съобщенията от компетентните органи на заинтересуваните лица по този закон и актовете по неговото прилагане, когато не е указано друго, се правят по реда на Гражданския процесуален кодекс. Отсъстващите лица се уведомяват със залепване на съобщението на жилището им или на недвижимия имот, за който се отнасят устройственият план, инвестиционният проект, оценката, искането, отговорът, възражението, заповедта или другите книжа. Съобщението се поставя и на видно място в сградата на общината, района или кметството. Така направеното съобщение се удостоверява в служебна бележка с подписите на две длъжностни лица. Служебната бележка се прилага към съответната преписка.
(2) Правилата на ал. 1, изречение второ и следващите не се прилагат в случаите, когато този закон и актовете по неговото прилагане предвиждат изрично, че съобщенията се правят по реда на Гражданския процесуален кодекс.
(3) В случаите по ал. 1 за жилищни сгради с режим на етажна собственост съобщенията се връчват на председателите на управителните съвети (управителите).
- донна2
Re: промяна жилище в офис
Благодаря ти, Донна,
просто в чл. 38, ал. 3 ЗУТ има няколко думички, които може да се разбират по различен начин - "свързани с достъп на външни лица в сграда", т.е. при това условие се изпълняват другите разпоредби на текста. Но общинските служители не правят разлика от това дали работиш сам в апартамента-офис или например той е превърнат в зъболекарски кабинет и непрекъснато има текучество на хора.
просто в чл. 38, ал. 3 ЗУТ има няколко думички, които може да се разбират по различен начин - "свързани с достъп на външни лица в сграда", т.е. при това условие се изпълняват другите разпоредби на текста. Но общинските служители не правят разлика от това дали работиш сам в апартамента-офис или например той е превърнат в зъболекарски кабинет и непрекъснато има текучество на хора.
- еla
Re: промяна жилище в офис
чл.185 ЗУТ:не се иска съгласието на останалите собственици на етажната собственост при преустройства на собствеността,помещения или части от тях ,когато: 1не се променя предназначението им. 2.не се отнемат общи помщения
и площи или частиот тях и не се променя предназначението им 3.не се изменят съществено общите части на сградата
е ли е съществено изменение на общите части на сградата:поставянето на стъл
бище/четири стъпала/към балкона на апартамент находящ се на партера?за целта
се бута само страничната стена/стеничка на балкона/
и площи или частиот тях и не се променя предназначението им 3.не се изменят съществено общите части на сградата
е ли е съществено изменение на общите части на сградата:поставянето на стъл
бище/четири стъпала/към балкона на апартамент находящ се на партера?за целта
се бута само страничната стена/стеничка на балкона/
- ipon
- Потребител
- Мнения: 279
- Регистриран на: 14 Сеп 2003, 10:20
Re: промяна жилище в офис
Ipon е отговорил перфектно. Така е и в практиката ни в цялата страна. Чл. 185 ЗУТ е изчерпателен и мисля, че Вие попадате точно в хипотезата на ал. 1.
- аngelova
6 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 72 госта