Четох, четох и не разбрах защо се казва забрана за реформацио ин пеюс
Чл.3, ал.2 на ЗАНН - пр.на по -благоприятния закон при адм.нарушения .
Проблемът идва от абсолютно определените санкции по ЗДвП, както писа Лекси.
По НК такива е добре да няма

, слава богу, дано така да си остане и по време на този мандат.
По - благоприятният закон се определя за конкретния деец и с оглед на конкретния случай, който се е случил на дееца.Това най-вече ще е от значение при по -увъртяни хипотези - по -висок минимум, по -нисък максимум например/ има значение дали с оглед конкр.деец и конкр.извършеното от него следва да се наложи наказание на минимум или на максимум и тогава ще се избира по -благоприятен/...Това е оф топик .
Когато законът обаче не се интересува нито от конкретния деец, нито от конкретния случай / санкцията е все 200 или все 300/, остава да е водещ вид на наказанието / разбиран и като тежест/ и/или комплексния х-р на санкцията / кумулативно определена/ по отменения текст.Две все трябва да е повече от едно.
По НК санкциите са систематизирани по тежест- започва се от най-страшните.
По ЗАНН- въобще не съм много на "ти " с админ.наказване, но ми се струва такава система да няма, като и всичките видове административни наказания не са в ЗАНН- запирянето

в поделение на МВР по Протокола на КЗПЧОС може и да е "наказателно наказание"

, но при нас си е все още административно, нали / по УБДХ имам предвид/, та - то следва да е върха на пирамидата?.
Излиза, че общественото порицание е номер 1

по превантивен, възпитателен и всякакъв друг ефект, ако се пренесе логиката на НК.
Освен това - по НК глобата е по -тежко по вид наказание от ЛП, административната глоба да е по -лека от административното лишаване от права ?
ЛП е по -леко по вид наказание и според мен

, не познавам цялата санкционна система, но все е допълнително, не е самостоятелно, освен това .
Аргумент в полза на по -лекия характер, изведен от ЗАНН, следва да са изпълнителските давности/ размерите им- размерите на давностите винаги се съобр. с тежестта на конкретно наложените наказания, които следва да се изпълняват, колкото по -тежко е , толкова по -дълго да не може да се избягва тежестта?/
По стария закон /ЗДвП/е абсолютно определена глоба с по -нисък размер плюс ЛП ,което може и да е по-леко по вид, но за сметка на това неизбежно / кумулативна санкция/
По новия закон е аБсолютно определена глоба с по -висок размер.
Ами второто е по -благоприятно и според мен- дето е само глоба, макар и по -голяма.
Слава богу, че още не са се сетили / зависи какво ще пише в проекта за особена част

на НК / да ги наслагват такива и наказанията там.
П.П. иначе безспорно практически и фактически ЛП - ограничаването на свободата на придвижване на собствен ход / МПС/ без притеснения

- боли повече
П.П.2 за първи път пиша в административно право
