Здравейте,
Случаят е доста оплетен, но накратко става въпрос за следното:
Снабдител на определен вид стоки търсеше някой, който да му продава продуктите на Ebay пазара. Аз обаче му предложих да набера "екип от продавачи", които да продават въпросните продукти като аз да вземам определен процент. Всичко вървеше добре - с течение на времето се добавяха нови и нови продукти, докато не помолих продавачите да започнат да продават един телефон - продадоха се около 20тина, но последваха и 20 оплаквания, че е фалшив. Навярно и другите стоки са били реплики, но достатъчно добри, за да заблудях хората, не и телефонът обаче.
Сега хората, които продаваха са доста разгневени - аз им обясних, че съм просто посредник за продажбите. Парите, които съм получавал са били под формата на превод чрез WU от доставчика, а парите от продажбите в ибей са изпращани директно на него. Стоки никога не съм шипвал. Сега тези хора доста афектирани и искат да изпратят стоките в офис на Paypal, за да се разобличи доставчика. Негови данни имат много - адресът, от които се изпращат стоките, както и пейпала, на който те директно изпращаха парите.
Имат само мой мейл, който обаче е вързан към един пейпал акаунт с моите данни, така че може би могат да стигнат до мен, ако решат. Но въпросът е каква е моята отговорност тук - при положение, че дейността ми се е свеждала до чисто комуникационно посредничество и организиране на хората в екип.
Май не се получи много кратко, но ще съм благодарен на всеки, който помогне.
Поздрави
- Дата и час: 25 Ное 2024, 06:39 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Продажба на реплики - може ли да ми се търси отговорност?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Продажба на реплики - може ли да ми се търси отговорност
Какво пък значение има дали си посредник или не, ти си топлата връзка с клиента, ти се дъниш пред него, не бай Хуан, който ти го е продал или бай Брус-ли, който го е произвел, като искаш да печелиш си поемаш и рисковете.
- den_zuk
- Младши потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 19 Яну 2008, 04:54
Re: Продажба на реплики - може ли да ми се търси отговорност
"Търговец" по смисъла на закона е лице, което пуска на пазара дадени стоки. Търговецът трябва да разполага с Декларация за съответствие на тези стоки, която издава той самият (като лице, което ги предлага на пазара).
Предполагам, че не сте и чувал за такова нещо, а в крайна сметка потребителите съвсем спокойно могат (и трябва) да си го търсят от вас. Ако се усетят (и намерят контактите ви), очаквайте вълна от искове (вкл. и съдебни) за връщане на платеното поради простия факт, че не сте упоменал какво продавате. (Да не говорим, че Декларация за съответствие едва ли сте издавал). Има стоки (ел. уреди), за които се изисква и куп още документация - за безопасност, CE декларации за съответствие с европейските стандарти, бля-бля... все неща, с които едва ли сте разполагал (и разполагате) физически.
Така че, на ваше място щях да се притеснявам повече какво би се случило, ако не дай си боже някой от тези фалши-айфони гръмне и подпали къщата на някой от купувачите ви, защото след това ще погнат вас.
Предполагам, че не сте и чувал за такова нещо, а в крайна сметка потребителите съвсем спокойно могат (и трябва) да си го търсят от вас. Ако се усетят (и намерят контактите ви), очаквайте вълна от искове (вкл. и съдебни) за връщане на платеното поради простия факт, че не сте упоменал какво продавате. (Да не говорим, че Декларация за съответствие едва ли сте издавал). Има стоки (ел. уреди), за които се изисква и куп още документация - за безопасност, CE декларации за съответствие с европейските стандарти, бля-бля... все неща, с които едва ли сте разполагал (и разполагате) физически.
Така че, на ваше място щях да се притеснявам повече какво би се случило, ако не дай си боже някой от тези фалши-айфони гръмне и подпали къщата на някой от купувачите ви, защото след това ще погнат вас.
Veritatem dies aperit
- borovinka
- Активен потребител
- Мнения: 1515
- Регистриран на: 18 Авг 2011, 14:41
- Местоположение: Lawrence, KZ
Re: Продажба на реплики - може ли да ми се търси отговорност
Връщайте телефоните за ваша сметка и върнете парите на хората. Или измислете някакво адекватно обезщетение. Напишете им едно дълго "любовно" писмо, в което ще се извините, че сте само посредник и че стоките се доставят директно от склад в еди си коя държава. Това е станало поради грешка в склада при изпращане на стоката. Кажете им, че сте наели екип, който да разследва чия е вината за греклата и че ще ги уведомите в най-кратки срокове.
Акоп не го направите ще имате проблеми с paypal и ebay. Това е достатъчно да ви скапе търговията.
Акоп не го направите ще имате проблеми с paypal и ebay. Това е достатъчно да ви скапе търговията.
Мъдър е не този, който много чете, а който извлича полза от четенето.
-
DEKAH - Активен потребител
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 11 Окт 2001, 15:00
- Местоположение: Бургас
Re: Продажба на реплики - може ли да ми се търси отговорност
hazardous написа:Здравейте,
Случаят е доста оплетен, но накратко става въпрос за следното:
Снабдител на определен вид стоки търсеше някой, който да му продава продуктите на Ebay пазара. Аз обаче му предложих да набера "екип от продавачи", които да продават въпросните продукти като аз да вземам определен процент. Всичко вървеше добре - с течение на времето се добавяха нови и нови продукти, докато не помолих продавачите да започнат да продават един телефон - продадоха се около 20тина, но последваха и 20 оплаквания, че е фалшив. Навярно и другите стоки са били реплики, но достатъчно добри, за да заблудях хората, не и телефонът обаче.
Сега хората, които продаваха са доста разгневени - аз им обясних, че съм просто посредник за продажбите. Парите, които съм получавал са били под формата на превод чрез WU от доставчика, а парите от продажбите в ибей са изпращани директно на него. Стоки никога не съм шипвал. Сега тези хора доста афектирани и искат да изпратят стоките в офис на Paypal, за да се разобличи доставчика. Негови данни имат много - адресът, от които се изпращат стоките, както и пейпала, на който те директно изпращаха парите.
Имат само мой мейл, който обаче е вързан към един пейпал акаунт с моите данни, така че може би могат да стигнат до мен, ако решат. Но въпросът е каква е моята отговорност тук - при положение, че дейността ми се е свеждала до чисто комуникационно посредничество и организиране на хората в екип.
Май не се получи много кратко, но ще съм благодарен на всеки, който помогне.
Поздрави
Противно на мненията по-горе, които представляват по-скоро емоционални реакции, ми се струва, че нещата не са толкова черни за Вас. Доколкото разбрах от написаното, Вие не сте прекупвач, т.е. първо да сте купили стоките от доставчика Х, после да сте ги продавали от Ваше име и с Ваша надценка, а сте действали от името на доставчик, който директно е получавал парите от потребителите, поръчващи стоката, а после на Вас ви е изплащал договорена комисионна. В такъв случай си носи отговорност и пред клиента и по линия на ПейПал този, който е получил парите от клиента, той е продавачът. Ако ПейПал признаят рекламацията, автоматично ще канселират транзакцията и хората ще си получат парите обратно по картите. Ако продажбите са станали през Ибей, което не става много ясно от написаното, също има по линия на Ибей защита на купувачите (Buyer protection). Аз самият съм завеждал case, т.е. случай по линия на защита на купувача, бяха ми изпратили някакъв таблет-менте, и се реши много бързо, за няколко дни, като дори не се наложи да изпращам обратно ментето, писаха ми, че си остава за мен! Така че потребителите да си действат по линия на рекламацията, а вас заради един имейл е абсурд да ви гонят, ако не сте предлагали стоката от свое име.
- ivodam
- Потребител
- Мнения: 193
- Регистриран на: 01 Май 2011, 22:56
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта