- Дата и час: 12 Дек 2024, 20:16 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
ПРОДАЖБА НА ВЛАК
|
|
17 мнения
• Страница 1 от 1
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
Аз също не намерих нищо. Виж как стоят нещата в Закона за железопътния транспорт при продажба на движими вещи и активи. Предполагам, че може би с писмен договор с нотар. заверка на подписите. Но все пак има значение как ще се продава като "влак" по смисъла на същия закон, като части или като материал.
- shveda
- Потребител
- Мнения: 513
- Регистриран на: 04 Юли 2004, 18:44
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
най-обикновен договор за покупкопродажба,който може да бъде заверен и от кмета ,когато в общината няма нотариус.Влака е вещ,след това купувача трябва да
осигури условията за да ползва влака по предназначение,.Вие непълно формулир
агте въпроса,не пояснявате какво Вие имате предвид като ползвате названието"вл
ак".
осигури условията за да ползва влака по предназначение,.Вие непълно формулир
агте въпроса,не пояснявате какво Вие имате предвид като ползвате названието"вл
ак".
- ipon
- Потребител
- Мнения: 279
- Регистриран на: 14 Сеп 2003, 10:20
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
С вагоните или без? Основният въпрос е, каква точно собственост е влака - частна или публична? Публична не може да се продава. А ако е частна, процедурата би следвало да се ориентира към областния управител. Зъ без пъри - толкуз!
- bgjurist
- Потребител
- Мнения: 966
- Регистриран на: 11 Сеп 2002, 14:11
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
няма изисквания за форма на договора , една писмена форма върши работа
като във него опишете точно всички возила
закон за железопътния транспорт
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
18. “Влак" е подреден и скачен състав от вагони с един или повече локомотиви в работно състояние, снабден със сигнали и влакови документи. Локомотиви, мотрисни влакове, мотриси, моторни дрезини и други моторни возила, несваляеми от пътя, отправени на междугарие, се смятат за влакове.
като във него опишете точно всички возила
закон за железопътния транспорт
ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
18. “Влак" е подреден и скачен състав от вагони с един или повече локомотиви в работно състояние, снабден със сигнали и влакови документи. Локомотиви, мотрисни влакове, мотриси, моторни дрезини и други моторни возила, несваляеми от пътя, отправени на междугарие, се смятат за влакове.
- донна2
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
Колега,
след като за прехвърляне на МПС се изисква нотариална заверка,
не смятате ли, че и тук е валидна тази форма
след като за прехвърляне на МПС се изисква нотариална заверка,
не смятате ли, че и тук е валидна тази форма
- ;-)
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
не е нужна нотариална форма , ако някой все пак желае нищо не пречи да минетете през нотариус да ви заверят подписите ,първо се разберете обаче кой ще плаща ,по принцип БДЖ ЕАД ,ЖП заводите имат готови бланки на договорите , да не говорим че влака може да го купиш и от друг жп превозвач/тоест не от БДЖ ЕАД/
- донна2
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
С две думи , не е нужно да си усложнявате нещата с нотариални заверки , ако сте купувача поискайте от продавача да ви изпрати проекта на договора , особенно ако возилото е втора употреба прегледайте в договора дали ви дават някакви гаранции и дали продавача ще се съглласи на такива
- донна2
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
Е как да не е нужна нотариална заверка? Докога ще правим нещата в БГ хамалската? Значи ако аз купя една стара скапана лада за 500лв. по закон трябва да имам нотариална заверка на подписите върху договора. А ако купувам влак, което е нещо по-голямо, по-скъпо, и интересът е много по-съществен да го купя само с ръкостискане/писмен договор? Ами нали после всяка от страните ще може да злоупотребява толкова по-лесно с този така извършен договор? Изобщо не говоря за това, че по закон такава сделка си е нищожна поради липса на форма! Имам бегли спомени за покупката на кораб от университета - там също изискването е за нотариална заверка. Това да не са краставици да се продават на пазара? Нали именно с оглед правната сигурност законодателят е установил по-специална форма за договори с предмет такива движими вещи като леки коли, кораби, автобуси, влакове.... Просто съм изумен
- Gosho
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
Гошо при кораба има други разпоредби , той допълнително се и вписва в съответния регистър ,но за возилата няма те са машина , по същия начин се продава примерно кран /той пък е съоръжение/машина/ с повишена опасност/ нищо че се движи по релси
- донна2
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
Изискването за нотариалната заверка при продажба на МПС според мен се наложило и с цел предотвратяване и затрудняване на кражби, измами и т.н. МПС са милиони и лесно могат да се прикрият следите на всяко МПС дори и с нотариална заверка на договора за продажба.
Докато влак? Трудно ми е да си представя, че някой ще открадне влак /освен Дейвид Копърфилд/. Та ако е само за заверка на подписите - може нотариална заверка. Но заверка на договора - един влак струва някаква цифра с много нули след нея - по-добре без нея. А пък за доказване плащането по сделката - едва ли се плаща с куфарче в брой - на банковите документи може да се посочи за какво се извършва плащането.
Докато влак? Трудно ми е да си представя, че някой ще открадне влак /освен Дейвид Копърфилд/. Та ако е само за заверка на подписите - може нотариална заверка. Но заверка на договора - един влак струва някаква цифра с много нули след нея - по-добре без нея. А пък за доказване плащането по сделката - едва ли се плаща с куфарче в брой - на банковите документи може да се посочи за какво се извършва плащането.
- лунатик
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
Към Бг юрист: движими вещи публична държавна собственост няма.
А и собственик на влаковете не знам дали е държавата, или някое търговско дружество с едноличен собственик държавата. Май е второто. Собствеността на такива дружества не е държавна.
Съгласна съм с тези, които не са за нотариалната заверка. Влакът не е МПС, още по-малко е "регистрирано МПС". Нищо, че е толкова голям и се движи. ;-Р Формата за продажба на МПС и определението за МПС са в Закона за движение по пътищата. Откъдето се вижда, дори без да си чел самия закон, че МПС е нещо, свързано с движение по ПЪТИЩАТА. ;-) ;-) (Майтап, ама не съвсем.) Не че нещо пречи да се заверят подписите - за сигурност. Но няма нужда според мен.
А кой ще купува влак? Релси има ли си да го кара по тях, или ще го реже за скрап, или ще го ползва за фургон?
А и собственик на влаковете не знам дали е държавата, или някое търговско дружество с едноличен собственик държавата. Май е второто. Собствеността на такива дружества не е държавна.
Съгласна съм с тези, които не са за нотариалната заверка. Влакът не е МПС, още по-малко е "регистрирано МПС". Нищо, че е толкова голям и се движи. ;-Р Формата за продажба на МПС и определението за МПС са в Закона за движение по пътищата. Откъдето се вижда, дори без да си чел самия закон, че МПС е нещо, свързано с движение по ПЪТИЩАТА. ;-) ;-) (Майтап, ама не съвсем.) Не че нещо пречи да се заверят подписите - за сигурност. Но няма нужда според мен.
А кой ще купува влак? Релси има ли си да го кара по тях, или ще го реже за скрап, или ще го ползва за фургон?
- М
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
по сегашното законодателство този който иска да си учреди най-просто казано частно БДЖ , два са вариантите 1-я в съдружие с БДЖ ,втория самостоятелно дружество само дето има много подробности изисква много пари ,персонал специално обучен ,возилатата да са годни ,а за инфраструктурата /релсите/ си плащаш , .....а бе за сега май няма мераклии макар че БДЖ разпрати писма на всички фирми които потенциал за това
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Re: ПРОДАЖБА НА ВЛАК
е не точно частно БДЖ , точното понятие е частна железница , много имаме да си мечтаем за свестни и модерни влакове
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
17 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта