начало

Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ Адвокатка е била задържана, докато защитава ЧСИ

търговски регистър

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Становище на БСК за ТР

Мнениеот legolas » 06 Фев 2008, 19:25

Търговски регистър - хаос - позиция на БСК

04.02.2008




Българската стопанска камара изпрати писмо до министъра на правосъдието Меглена Тачева, с копие до председателя на Агенцията по вписванията Емил Станков, във връзка със създалия се хаос около старта на Търговския регистър.

В писмото се казва:

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО МИНИСТЪР,

Българската стопанска камара е силно обезпокоена от напрежението, натрупването на опашки и хаоса, който съпътства стартирането на търговския регистър.

Българският бизнес настояваше за въвеждането на eдинен, административен, електронен търговски регистър, който осигурява бърза, облекчена и прозрачна процедура по вписванията. Вместо това, през изтеклия първи месец от функционирането на регистъра, сме свидетели на наказателна процедура срещу бизнеса.

Недобрата организация в звената на Агенцията по вписванията създава условия за бламиране на реформата в регистърното производство, като дава допълнителни аргументи на нейните противници.

Открояват се следните основни слабости:

1. Технологията на обработка на заявленията, състоящи се от около осем страници, включва преписване на съдържанието им, сканиране, принтиране, подписване, подпечатване и връщането им на заявителя. Тази технология отнема минимум половин час на заявление, което създава изключително напрежение – както за търговците, така и за служителите на агенцията.

2. Невъзможността своевременно да бъдат обработени заявленията за пререгистрация и вписване на нови обстоятелства влече след себе си пропускане на задължителните 7-дневни срокове за заявяване и санкции за бизнеса в размер от 500 до 1000 лева.

3. Електронният начин на подаване на документи създава несигурност дали същите са приети и обработени, и отговарят ли на изискванията на закона, тъй заявителите не получават потвърждение по електронен път от агенцията за получаването им.

4. На електронната страница на агенцията не могат да бъдат намерени данни за насрочени общи събрания на фирмите.

5. Служителите в агенцията правят откази от вписвания на формални, лесно отстраними основания, което принуждава търговците да плащат по няколко пъти такса за вписване на едно и също обстоятелство.

6. Част от съдилищата издават удостоверения за актуално състояние с цел пререгистрация в Агенцията по вписванията, срещу заплащане на такси, въпреки че според Закона за търговския регистър пререгистрацията е безплатна.

7. Част от вписаните със заповед на министъра на правосъдието нотариуси, таксуват заявленията по Тарифата за нотариалните такси не като заверка на подпис, а като заверка на документ, което неправомерно допълнително оскъпява производството.

Това са само част от проблемите, които могат да бъдат изброени в работата на регистъра.

УВАЖАЕМА ГОСПОЖО МИНИСТЪР,

Вашата незабавна намеса може да отстрани в значителна степен гореизброените проблеми.

Моля Ви да предприемете бързи действия за незабавна промяна в технологията по приемане и обработка на документи, която включва създаване на гишета /фронт офис/ за приемане на документите само срещу издаване на входящ номер, а документите допълнително да бъдат обработвани, без да е необходимо заявителят или неговият пълномощник да изчаква процедурата. Моля тази промяна в организацията на регистъра да бъде въведена неотложно, като при необходимост се приемат съответните изменения в Наредба № 1 за водене, съхраняване и достъп до търговския регистър.

Предлагаме до момента, в който регистърът заработи безпроблемно и бързо, да не бъдат налагани глоби, тъй като пропускането на сроковете не е по вина на търговците. В близко бъдеще да се предвиди законодателна промяна, която да увеличи 7-дневния срок за заявяване на обстоятелства на 14-дневен, както и намаляване размера на глобите.

Предлагаме на служителите в агенцията да бъдат дадени указания да пристъпват към откази от вписване на заявени обстоятелства, когато наистина има сериозни пропуски в документите. В близко бъдеще, да се предвиди законодателна промяна, която да предвиди възможност за допълнително еднократно отстраняване на пропуски и недостатъци в документите.

Предлагаме министърът на правосъдието, съвместно с Висшия съдебен съвет, да предприемат мерки за преустановяване събирането на такси за издаването на удостоверения за актуално състояние.

Моля Ви, също така, на основание чл. 80б от Закона за нотариусите и нотариалната дейност да упражните контрол върху дейността на нотариусите по правилното прилагане на Тарифата за нотариалните такси.

Търговците са единствен потребител на услугата по вписванията в регистъра. Бизнес организациите са естествен партньор – както на Министерство на правосъдието, така и на Агенцията по вписванията, в усилията им за изграждане на добре функциониращ Търговски регистър, който безпроблемно да обслужва стопанските субекти. Ето защо, настояваме за конституирането на Обществен съвет по търговска регистрация с участието на бизнес организациите, представители на Министерство на правосъдието и на Агенцията по вписванията, като функциите на този обществен съвет бъдат регламентирани в Закона за търговския регистър.

Оставам с уважение и изразявам увереност в положителните резултати от Вашите бързи решения и действия .

ПРЕДСЕДАТЕЛ: /п/ Божидар Данев
legolas
Младши потребител
 
Мнения: 12
Регистриран на: 28 Яну 2008, 13:03

Мнениеот d_d » 06 Фев 2008, 19:49

Колеги, мисля че дяволът не е толкова черен !!!

Поне в Ст. Загора момичетата от агенцията се стараят и са любезни. Днес дори нямаше опашка !!! А едно момче беше дошло от София с няколко софийски фирми и си ги регистрира, при това документите му бяха отвратително попълнени на ръка.
Някой по-горе беше писал, че се губило време , като се сканирали гърбовете на документите - това е абсурдно, защото скенерите им сканират двустранно, при това с жестока скорост.

Нека да сме обективни.
d_d
Потребител
 
Мнения: 497
Регистриран на: 07 Май 2006, 13:07

Мнениеот black » 07 Фев 2008, 12:57

Възмутен съм от ситуацията, която се наблюдава в АВ град София! Виси се по цял ден навън, а в 15:00 ти казват, че приемното време за граждани е свършило. Охраната е ..........., който на зададените въпроси отговаря с тъп поглед насреща ти, а господинът който се представи за "служител на Агенцията" повтаря едно и също, като папагал: "Разбирам ви напълно" и "Искрено съжалявам, но нищо не мога да направя" на отправените му упреци от висящите на опашката хора! Обикновените служители не са виновни за анархията, но кой е отговорен!? Кой набута тази институция в тези оказа се малки и тесни помещения и кой реши, че назначените служители могат да обслужат всички от град София и областта? Няма ли някой да си отвори очите и да разбере, че сме в 21 век и в Европа, а не в 19 и в Османската империя - поне така се чувствам, когато съм в АВ!
Вярно е, че всичко е в началото, но не мога да разбера защо не се дава входящ номер и след това служителя да си сканира и обработва документи колкото иска, да не говорим, че тези, които приемат документите нямат думата за регистрацията.
Идеята на ТР е да улесни бизнеса, но явно на практика се получава точно обратното!
black
Младши потребител
 
Мнения: 66
Регистриран на: 21 Юни 2005, 09:39

Мнениеот marsidi » 07 Фев 2008, 20:01

Днес, цял ден се мъчих с пререгистрация по интернет ако искате ми вярвайте, но от 9.45 до 16.55 съм се мъчила с тази пререгистрация, няма да казвам колко благословии отнесоха Агенцията. Беше ми пред очите онази лелка от Агенцията - зам. директорката която обесняваше как няма проблеми с регистрациите по интернет с ел. подпис :x да беше дошла днес тя да го пререгистрира това дружество, пък като си помисля, че имам и АД за пререгистрация и ми се стъжва искам да ви кажа, че се обаждах и на фирмата за ел. подписи и те ми казаха, че ако успея да го пререгистрирам по интернет да им се обадя с една дума ми казват мисията невъзможна.Нямам думи, но пред алтернативата да вися на опашка от 04.00 ч. сутринта, предпочетох да вися цял ден пред компютъра, ама поне на топло.
И сега искам да попитам къде да погледна дали вс. е наред и пререгистрацията е успешна, защото то накря ми излезе някакъв вх. номер и това е нищо повече. Как мога да проверя дали вече фирмата е успешно пререгистрирана???
И втори въпрос: По това дружество ще имам смяна на у-л, мога ли да извадя на новия у-л ел. подпис преди да го регистрирам, защото иначе трябва да вися на тези нечовешки опашки :?:
marsidi
Потребител
 
Мнения: 153
Регистриран на: 01 Юли 2003, 17:45

Мнениеот marsidi » 08 Фев 2008, 12:01

На мен ми даваше абсолютно същото, последната фирма която излизаше е "Надин груп".
И сега колко дни ще трябва да чакам за да съм сигурна, че е минала пререгистрацията??? Това е кошмар. :x
Искам да попитам все пак успя ли някой колега да пререгистрира АД по интернет??? И как стои въпроса с поканите за свикване на ОС на АД?
Ако някой колега е минал по пътя моля да сподели.
marsidi
Потребител
 
Мнения: 153
Регистриран на: 01 Юли 2003, 17:45

Мнениеот meritta » 12 Фев 2008, 15:30

колеги, някой от вас вписвал ли е промени по дружество пререгистрирано в ТР?
Днес се опитах да впиша прехвърляне на дружествени дялове. Дружество А е собственик на капитала на дружество Х. Както си му е реда дружество Х беше пререгистрирано в ТР /само за 2 седмици/. Отивам леко ентусиазирана от този успех в ТР с топ документи, свързани с прехвърлянето на дяловете /правоприемник е чуждестранно ЮЛ и съм се въоръжила със 7 документа с апостил и легализиран превод/. Служителката сканира всичко и започва въвеждането на данните по заявлението. Стигайки до въвеждане на данните на прехвърлителя й се отваря поле "невалидни данни". След известо суетене ме информират: не можете да правите промяна по партидата на дружеството Х, защото дружеството А, което е прехвърлило дяловете си НЕ Е ПРЕРЕГИСТРИРАНО В ТР?!! Къде точно го пише? В коя наредбичка или писъмце?! Ако някой има отговор, нека ми каже, няма да си простя ако е недоглеждане от моя страна.
meritta
Младши потребител
 
Мнения: 26
Регистриран на: 19 Сеп 2007, 16:54

Мнениеот rozali » 28 Мар 2008, 00:40

Не зная къде го пише, аз също се чудех, на мен ми го казаха в ТР! Абсолютно всяка промяна, каквато и да е тя, се прави след пререгистрацията - и на двете дружества задължително! Аз трябваше да продам ЕТ на ЕООД, за целта пререгистрирах и двете!
rozali
Младши потребител
 
Мнения: 24
Регистриран на: 13 Юни 2006, 17:35

Мнениеот Ivaia » 28 Мар 2008, 22:45

Да нахлуя в темата..:)

Аз ли недовиждам или в закона е упоменат еднодневен срок за произнасяне по отношение на вписването?
Благодаря.
Ivaia
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 12 Окт 2007, 11:51

Мнениеот rozali » 29 Мар 2008, 12:13

neonato написа:Като аргумент вижте чл. 19, т. 1, б.б. "л" и "к" от Наредба № 1 за водене, съхраняване и достъп до ТР, в който ИЗРИЧНО е предоставена АЛТЕРНАТИВНА възможност за прехвърлителя да бъдат посочени данни за ЕИК (ако е пререгистриран или новорегистриран) ИЛИ Булстат (ако НЕ Е). Аналогичното важи и за правоприемника.
.....Въпросът е, като са толкова прави, защо се Ви вписали пререгистрацията без самият съдружник/едноличен собственик - търговец (сега прехвърлител при промяната) да е бил предварително пререгистриран?!
УСПЕХ с пародията, наречена Търговски регистър!!!

Ще я прочета по-късно, само влизам да кажа, че предварително пререгистрирах и след това прехвърлях.
rozali
Младши потребител
 
Мнения: 24
Регистриран на: 13 Юни 2006, 17:35

Мнениеот drlaw » 31 Мар 2008, 14:59

Ако може и аз да "нахлуя" в темата.

Би ли имало отказ, поради това, че заявление А4, както и спесимена на управителя са заверени от Кмет на община?
drlaw
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 18 Мар 2008, 18:01

Мнениеот inspectora » 31 Мар 2008, 15:04

drlaw написа:Ако може и аз да "нахлуя" в темата.

Би ли имало отказ, поради това, че заявление А4, както и спесимена на управителя са заверени от Кмет на община?


Не би ме учудило :D :D :D

(то тва по кой закон е ... :lol: :lol: :lol: )
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Мнениеот Ivaia » 31 Мар 2008, 22:43

drlaw написа:Ако може и аз да "нахлуя" в темата.

Би ли имало отказ, поради това, че заявление А4, както и спесимена на управителя са заверени от Кмет на община?


Какъв е проблема с нотариуса?
Ivaia
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 12 Окт 2007, 11:51

Мнениеот drlaw » 01 Апр 2008, 09:28

Просто управителя няма възможност да отиде до град, където има нотариус.
ЗННД

Чл. 83. (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2003 г.) Когато в населеното място няма нотариус или районен съд, кметът на населеното място, което не е общински център, а ако е общински център - кметът, заместник-кметът, секретарят на общината, както и кметският наместник удостоверяват подписите на частни документи, които са едностранни актове и не подлежат на вписване, както и верността на преписи и извлечения от документи и книжа.

Не знам дали досега някой е пререгистрирал със заявления, заверени не от нотариус. С тези абсурдни откази вече търсим под вола теле...
drlaw
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 18 Мар 2008, 18:01

Мнениеот ico_best » 01 Апр 2008, 12:49

Ще има според мен
ЗА сведение погледнете жалба по отказ от 26.02.2008 год. от фирма "ДИТА-КОТЕЛ" ООД. в случая заверката е от съдия по вписванията, съгласно чл. 82 ал. 1 ЗННД на която попаднах случйно
ico_best
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 21 Юни 2006, 19:22

Мнениеот Ivaia » 01 Апр 2008, 12:57

Drlaw, едва ли има не запознати с този закон. :)
Но в тази връзка, вероятно заявлението ще се подаде от упълномощено лице, чието пълномощно явно също ще бъде заверено от въпросния кмет.
Та причини за откази колкото щеш. Макар и да смятам, че не е редно да бъде отказано вписване на това основание.
Друг е въпроса, че човека цитира документи, които изглежда не са в цялост...
Ivaia
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 12 Окт 2007, 11:51

Мнениеот ico_best » 01 Апр 2008, 13:03

Чл. 82. (1) Когато в района няма нотариус, нотариалните действия се извършват от съдията по вписванията при районния съд. (а не от кмета)

(2) (Изм. - ДВ, бр. 36 от 2004 г.) Когато има нотариус, съдията по вписванията извършва нотариалните действия само по наличните в архива на службата по вписванията документи и книжа, както и нотариалните действия при заместване на нотариус.
ico_best
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 21 Юни 2006, 19:22

Мнениеот ico_best » 01 Апр 2008, 13:13

за отказа на ДИТА-КОТЕЛ" ООД. ли говориш? Ако да и аз мисля така
ico_best
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 21 Юни 2006, 19:22

Мнениеот gmail » 01 Апр 2008, 14:00

Колеги, някой знае ли последно фирмите от коя дата излизат? В справките со появяват решени заявления от 01.03.2008, а моето от 27-ми хич го няма... Звънях в регистъра в София, а от там ми казват, че вчера все още обработвали 26-ти :(
gmail
Младши потребител
 
Мнения: 41
Регистриран на: 23 Ное 2007, 13:31

Мнениеот drlaw » 01 Апр 2008, 14:24

ico_best написа:Ще има според мен
ЗА сведение погледнете жалба по отказ от 26.02.2008 год. от фирма "ДИТА-КОТЕЛ" ООД. в случая заверката е от съдия по вписванията, съгласно чл. 82 ал. 1 ЗННД на която попаднах случйно


В моя случай в града няма районен съд, така че не виждам причини за отказ. При евентуален отказ ще обжалваме, но не това е целта. С тези срокове за произнасяне един отказ ще забави нещата може би с три месеца. Клиентът какво го интересува как тълкуват закона дл. лица в ТР?
drlaw
Младши потребител
 
Мнения: 28
Регистриран на: 18 Мар 2008, 18:01

Мнениеот ico_best » 01 Апр 2008, 15:59

ykovachev написа:Точно за този т.нар. "отказ" говоря. Дано да са обжалвали.

Обжалвали са го жалбата може да се види на сайта в раздел документи без партида от дата 26.02.2008 година ако не се лъжа
ico_best
Младши потребител
 
Мнения: 29
Регистриран на: 21 Юни 2006, 19:22

ПредишнаСледваща

Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта


cron